TECNOTREE ON VOITTANUT 1 MILJOONAN EURON REAALIAIKAISEN PALVELUMEDIOINTIKAUPAN EUROOPASTA

13.7.2011 klo 8.30

Eurooppalainen operaattori, joka tarjoaa matkapuhelinpalveluita, kiinteän ja laajakaistaverkon palveluita sekä IP-TV -viestintäpalveluita, on solminut Tecnotreen kanssa 1 miljoonan euron arvoisen sopimuksen Tecnotree AgilityTM Service Platforms –tuotteiden toimittamisesta. Palvelumediointia varten käyttöönotettava ratkaisu mahdollistaa reaaliaikaisen veloituksen ja laskutuksen moniverkkoympäristössä.

Operaattorit ympäri maailman pohtivat aktiivisesti palvelupaketointi- ja hinnoittelustrategioitaan sekä näiden toteuttamiseksi vaadittavia IT-ratkaisuja. Runkoverkkojen teknologiat kehittyvät nopeasti, uusia palveluita ja alustoja otetaan jatkuvasti käyttöön ja perinteiset veloitus- ja laskutusjärjestelmät tukevat rajoitetusti monipalveluverkkojen integroitua palvelupaketointia ja reaaliaikaista veloitusta. Lisäksi jatkuvasti kasvava dataliikenteen määrä pakottaa operaattoreita harkitsemaan rajoittamattomien kiinteähintaisten palvelupakettien asemesta porrastettujen hinnoittelumallien vaihtoehtoja, mikä myös asettaa uusia vaatimuksia liiketoiminnan IT-järjestelmille.

Tecnotree AgilityTM Service Platforms –tuotteet yhdistävät palvelualustat ja verkkoelementit sekä veloitus- ja laskutusjärjestelmät. Tuotteet tukevat avoimia ja standardoituja rajapintoja, joiden avulla ne voidaan liittää yhteen useimpien ääni-, data- ja IP-verkkojen palvelu- ja verkkoelementtien kanssa. Näissä elementeissä luodaan reaaliaikainen laskutustieto, joka suodatetaan, muokataan ja toimitetaan edelleen veloitus- ja laskutusjärjestelmille. Näin kaikkia palveluita voidaan laskuttaa yhtenäisesti ja reaaliaikaisesti. Koska palvelualustan arkkitehtuuri on laajennettavissa, operaattori voi lisätä sekä valmiita lisäarvopalveluita että alustaan kuuluvalla palvelukehitysympäristöllä itse toteutettavia lisäarvopalveluita tarjoamaansa.

“Tämä kauppa on Tecnotreelle merkkipaalu ja ensimmäinen laatuaan Euroopassa. Toimitamme nyt liiketoiminnalle strategisen tietojärjestelmän aidosti integroituun operaattoriympäristöön. On myös huomionarvoista, että tuotteemme vastaa olennaisiin haasteisiin perinteisten laskutusjärjestelmien hallitsemassa ympäristössä. Kauppa on lisäksi jälleen yksi esimerkki digitaalisen markkinapaikan strategiastamme, jossa operaattori tarjoaa tilaajille yksilöllisiä palvelu- ja hinnoittelupaketteja,” sanoo Kaj Hagros, toimitusjohtaja, Tecnotree Oyj.

Kaj Hagros

Kaj Hagros, toimitusjohtaja, p. 040 849 1749

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, viestimiseen, asiakkuudenhallintaan ja sisältöliiketoimintaan. Tecnotreen ratkaisujen avulla tietoliikennepalvelujen tarjoajat voivat kasvattaa liiketoimintaansa luomalla digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja, ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Tecnotree tunnetaan joustavuudestaan ja sitoutuneisuudestaan. Yhtiöllä on yli 1000 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 100 operaattoria. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com.