Tecnotree sopinut toimituksen jakamisesta kahteen toimitusprojektiin Latinalaisessa Amerikassa

27.1.2015 klo 09.30

Tecnotree on sopinut Latinalaisessa Amerikassa sijaitsevan operaattoriryhmän kanssa, että 20.12.2011 julkistetun 30,5 miljoonan dollarin arvoisen sopimuksen toimitus jaetaan kahteen toimitusprojektiin. Ensimmäinen kokonaisuus on arvoltaan 13,2 miljoonaa dollaria, ja siihen kuuluvat ennakkomaksuasiakkaiden veloitusjärjestelmän ja tilaustenhallinnan järjestelmätoimitukset. Ensimmäinen vaihe on valmistumassa ja saatetaan päätökseen alkuvuonna 2015.

Sovittu vaiheistus alentaa Tecnotreen tilauskantaa 17,3 miljoonalla dollarilla, koska 20.12.2011 solmittu 30,5 miljoonan dollarin toimitussopimus jaetaan kahteen projektiin eikä jälkimmäisen osan kaupallisia neuvotteluja ole saatettu päätökseen. Vaiheistus selkeyttää toimituskokonaisuutta ja vapauttaa 5,6 miljoonaa dollaria käyttöpääomaa, koska alkuperäisen kaupan ehtojen mukaan laskutusoikeus syntyi koko järjestelmän toimituksen edetessä. Nyt sovitussa vaiheistuksessa laskutusoikeus syntyy osatoimitusten myötä.

Osana vaiheistusta osapuolet ovat sopineet Tecnotree AgilityTM -ohjelmistoperheen Convergent Charging Solution -tuotteen toimittamisesta matkaviestinnän dataliikenteen veloitusjärjestelmäksi kolmeen maahan. Veloitusjärjestelmän lisäksi Tecnotree toimittaa asiantuntijapalveluja, joilla varmistetaan ratkaisun sujuva integrointi olemassa oleviin verkko- ja liiketoiminnan tukijärjestelmiin. Toisen vaiheen kaupallinen arvo tarkentuu neuvottelujen aikana, ja sen toimitus jakaantuu vuosille 2015 ja 2016.

”Nyt sovittu toimituksen vaiheistus selkeyttää toimituskokonaisuutta ja vapauttaa käyttöpääomaa. Lisäksi toimituksen toinen vaihe on hyvin synerginen samalle operaattoriryhmälle 24.4.2012 julkistetun Tecnotree AgilityTM -ohjelmistoperheen Convergent Charging Solution -toimitussopimuksen kanssa ja vahvistaa Tecnotreen asemaa johtavana veloitusjärjestelmien toimittajana Lainalaisessa Amerikassa”, kommentoi Ilkka Aura, aluejohtaja, Eurooppa ja Amerikat.

Nyt sovitulla vaiheistuksella ei ole vaikutusta vuoden 2014 tai 2015 ohjeistukseen.

Lisätietoja:
Ilkka Raiskinen

Ilkka.raiskinen@tecnotree.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Tecnotree on kansainvälinen teleoperaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja palveluiden, asiakkaiden ja laskutuksen hallintaan. Tecnotree auttaa tietoliikennepalvelujen tarjoajia kehittämään liiketoimintaansa kohti digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja. Tecnotreen ratkaisujen avulla operaattorit voivat tarjota yksilöllisiä palvelupaketteja, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Yhtiöllä on yli 1000 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 100 operaattoria yli 70 eri maassa. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V.
Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com