• Teknos/

HygTech Alliance - Turvallisia, käytännöllisiä ja tyylikkäitä yhteisiä tiloja

Teknos Oy lehdistötiedote 29.9.2016 klo 11.45

Toimialojensa johtavat suomalaiset yritykset yhdistivät voimansa ja asiantuntemuksensa ja loivat maailman ensimmäisen hygieenisen tuotekokonaisuuden julkisiin tiloihin.

HygTech Alliance on viiden suomalaisen yrityksen yhteinen allianssi, jonka tavoitteena on kehittää hygienian hallintaan liittyviä tuotteita ja kokonaisratkaisuja. Allianssiin kuuluvat yritykset Isku, Oras, Korpinen, Abloy ja Teknos ovat vakuuttuneita siitä, että rakennusteknisten ratkaisujen sekä hygienian hallintaan kehitettyjen kalusteiden avulla sairaalainfektioita ja muita kosketuksen kautta leviäviä tauteja voidaan vähentää merkittävästi.

Bakteerien antibioottiresistanssin nousu ja erilaiset epidemiat kuten lintu- ja sikainfluenssa ja sairaaloissa aika ajoin riehuva MRSA -sairaalabakteeri sekä huolestuttavat että herättävät paljon keskustelua. Allianssin tavoitteena on tukea omalta osaltaan tartuntatautien ennaltaehkäisevää työtä ja pyrkiä löytämään yhdessä ratkaisuja epidemioihin sekä pandemian kaltaisiin globaaleihin haasteisiin.

Huomattavia säästöjä

Kun keskeisimmät kosketuspinnat vaihdetaan hygieenisiksi tai kokonaan kosketusvapaiksi, kosketuksen kautta leviäviä tauteja ja infektioita on mahdollisuus vähentää jopa puolella. Tämä puolestaan vähentää sairauspoissaoloja ja johtaa huomattaviin säästöihin mm. terveydenhoitokustannuksissa.

Investoimalla hygienian hallintaan kehitettyihin tuotteisiin julkisia tiloja rakentavat yritykset ja yhteisöt voivat investoida paremman terveyden lisäksi myös taloudelliseen hyvinvointiin.

HygTech Alliance on mukana FinnBuild -messuilla 12.-14.10.2016

Tervetuloa tutustumaan puhdastilaratkaisuihimme Teknoksen messuosastolle 6m99 !

Lisätietoja:

Harry Kouri
myyntipäällikkö
harry.kouri@teknos.fi
puh. 040 5630 235

Teknos on Euroopan johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknoksella on tuotantoa seitsemässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa, Venäjällä ja Kiinassa. Lisäksi Teknoksella on omia myyntiyhtiöitä 18 maassa ja vientiä yli 20 muuhun maahan oman edustajaverkoston välityksellä. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Teknoksen liikevaihto vuonna 2015 oli 291 miljoonaa euroa ja se työllistää lähes 1300 henkilöä. Lisätietoja www.teknos.com.

Lainaukset

HygTech Alliance on mukana FinnBuild -messuilla 12.-14.10.2016 Tervetuloa tutustumaan puhdastilaratkaisuihimme Teknoksen messuosastolle 6m99 !
Harry Kouri, myyntipäällikkö