Teknos on saanut Feyco Treffertin liiketoiminnan oston päätökseen

Teknos on saattanut päätökseen 11.4.2017 julkistetun puuteollisuusmaaleja tuottavan Feyco Treffertin ja Schekolin AG:n hankinnan. Yrityskauppa on tärkeä osa Teknoksen kasvustrategiaa. Kauppa mahdollistaa toiminnan uusilla markkina-alueilla Sveitsissä, Malesiassa ja USA:ssa ja vahvistaa Teknoksen asemaa kansainvälisillä puuteollisuuden markkinoilla.

“Olen erittäin tyytyväinen, että saatoimme yrityskaupan onnistuneesti ja nopeasti päätökseen. Feyco Trefffertin liikevaihto vuonna 2016 oli 77 MCHF eli noin 72 MEUR, työntekijöitä on yli 380 ja liiketoimintaa yhteensä kuudessa maassa. Feyco Treffertin hankinta on siis suurin Teknoksen koskaan tekemä yrityskauppa. Voimme nyt tarjota asiakkaillemme kansainvälisesti laajemman palvelu- ja tuotevalikoiman ja tuotekehitystoiminnot”, sanoo Teknos Groupin konsernijohtaja Paula Salastie.

Yrityskauppaan kuuluvat sveitsiläinen St. Marghetenissa toimiva Feyco AG ja saksalainen, Alzenaussa toimiva Treffert Coatings GmbHm, sekä näiden tytäryhtiöt Kiinassa, Malesiassa ja USAssa. Lisäksi kauppaan kuuluu Schekolin AG:n, jolla on tehdas Bendernissä, Liechtensteinissa.

Lisätiedot:

Teknos Group Oy

Paula Salastie

konsernijohtaja
paula.salastie@teknos.fi

Kim Smith

Senior Vice President, Industrial Wood Segment

Puh. +45 40891519

kim.smith@teknos.dk

Minna Koistinen

viestintäpäällikkö

Puh. +358 50 429 4180

minna.koistinen@teknos.fi

Kuvamateriaali on ladattavissa:

Teknos Group:

Teknos on Euroopan johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknoksella on tuotantoa kahdeksassa maassa: Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Alankomaissa, Puolassa, Venäjällä ja Kiinassa. Lisäksi Teknoksella on omia myyntiyhtiöitä 18 maassa ja vientiä yli 20 muuhun maahan oman edustajaverkoston välityksellä. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Teknoksen liikevaihto vuonna 2016 oli 307 miljoonaa euroa ja se työllistää lähes 1300 henkilöä. Lisätietoja www.teknos.com.

Teknos on kansainvälinen maalivalmistaja, joka toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Teknoksen liikevaihto vuonna 2017 oli 384 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1800 henkeä. Teknos on johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknos haluaa maailmamme kestävän pidempään tarjoamalla teknisesti edistyksellisiä pinnoiteratkaisuja suojaamaan pintoja ja pidentämään käyttökohteiden ikää. Yritys tekee tiiviistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Lisätietoja www.teknos.com.

Lainaukset

Teknos Groupin konsernijohtaja Paula Salastie