Teknos on saattanut päätökseen hollantilaisen Drywood Coatingsin hankinnan

Teknos Group Oy:n lehdistötiedote 3.10.2016 kello 9.50

Teknos on saattanut päätökseen 16.9.2016 tiedotetun hollantilaisen Drywood Coatings BV:n hankinnan. Drywood-yrityskauppa on merkittävä osa Teknoksen kasvustrategiaa. Yrityskaupan myötä Teknos saa pääsyn Hollannin maalimarkkinoille ja vahvistaa asemaansa Euroopan puuteollisuusmarkkinoilla.

“Olen erittäin tyytyväinen, että saatoimme yrityskaupan päätökseen nopeasti. Enschedessä, Hollannissa sijaitseva tuotantolaitos vahvistaa tuotantokapasiteettiamme Euroopan markkinoilla. Haluan toivottaa lämpimästi tervetulleiksi uudet ammattitaitoiset työntekijämme Drywoodista”, sanoo Paula Salastie, CEO, Teknos Group.

Drywood kehittää, valmistaa ja myy vesiohenteisia puupinnoille tarkoitettuja maaleja. Drywoodilla on tuotantolaitos Enschedessä, Hollannissa, lähellä Saksan rajaa. Drywood on markkinajohtaja Hollannin puuteollisuusmaalimarkkinoilla ja on viime vuosina saavuttanut vahvan aseman myös Englannin puuteollisuusmarkkinoilla ja kauppa- ja rakennusmaalien markkinoilla Norjassa. Drywoodin vuoden 2015 liikevaihto oli noin 9 miljoonaa euroa ja yritys työllistää 33 henkilöä.

Paula Salastie

Teknos Group Oy
paula.salastie@teknos.fi

Kim Smith
Senior Vice President, Industrial Wood Segment
Puh. +45 40891519
KIS@teknos.dk

Teknos on Euroopan johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknoksella on tuotantoa kahdeksassa maassa: Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa, Venäjällä, Kiinassa ja Hollannissa. Lisäksi Teknoksella on omia myyntiyhtiöitä 18 maassa ja vientiä yli 20 muuhun maahan oman edustajaverkoston välityksellä. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Teknoksen liikevaihto vuonna 2015 oli 291 miljoonaa euroa ja se työllistää lähes 1300 henkilöä. Lisätietoja www.teknos.com.

Lainaukset

Olen erittäin tyytyväinen, että saatoimme yrityskaupan päätökseen nopeasti. Enschedessä, Hollannissa sijaitseva tuotantolaitos vahvistaa tuotantokapasiteettiamme Euroopan markkinoilla. Haluan toivottaa lämpimästi tervetulleiksi uudet ammattitaitoiset työntekijämme Drywoodista.
Paula Salastie, CEO, Teknos Group