Video: Maalaaminen on helppo tapa vaihtaa sisustusta

Kevyessä pintaremontissa ja sisustukseen liittyvissä askareissa suomalaiset ovat tee se itse-ihmisiä. Sisäseiniä maalaamalla asunnon ilmeeseen voidaan saada hyvinkin kokonaisvaltaista vaihtelua.

Haastateltava: Taina Jyrkkärinne, värisuunnittelija, Teknos Oy
Toimittaja: Jukka Heikkilä
Tuotanto: Deski.fi 2013 ja Teknos Oy

Teknos Oy teetti YouGov Finlandilla tutkimuksen, jossa kysyttiin suomalaisilta remontointiin ja maalaukseen liittyviä asioita. Tiedot kerättiin web-kyselynä 14.3. – 17.3.2013 välisenä
aikana YouGov Groupin kuluttajapaneelissa, johon kuuluu 25 000 suomalaista. Tutkimuksen vastaajamäärä on 1003. Kohderyhmään kuuluvat 18–74-vuotiaat suomalaiset. Sekä lähtöotos
että lopullinen vastaajajoukko on painotettu väestöä edustavaksi iän, sukupuolen ja kotipaikan mukaan.

Teknos on kansainvälinen maalivalmistaja, joka toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Teknoksen liikevaihto vuonna 2016 oli 307 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1600 henkeä. Teknos on johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknos haluaa maailmamme kestävän pidempään tarjoamalla teknisesti edistyksellisiä pinnoiteratkaisuja suojaamaan pintoja ja pidentämään käyttökohteiden ikää. Yritys tekee tiiviistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Lisätietoja www.teknos.com.