Kommentteja TeliaSoneran johtajien vapauttavasta tuomiosta

Tukholman käräjäoikeus on tänään antanut vapauttavan tuomion oikeudenkäynnissä, jossa TeliaSoneran toimitusjohtajaa Anders Igeliä ja TeliaSonera Swedenin entistä toimitusjohtajaa Marie Ehrlingiä syytettiin lahjonnasta asiakastilaisuuden yhteydessä.

Anders Igel ja Marie Ehrling haluavat antaa seuraavan yhteisen lausunnon:

.-Olemme iloisia siitä, että käräjäoikeus on kuunnellut perustelujamme, sillä katsomme ainoastaan toimineemme yleisen käytännön mukaisesti. Toivomme yleisen syyttäjän hyväksyvän oikeuden päätöksen ja antavan markkinatoimijoiden ja valtion yhdessä sopia hyväksyttävän toiminnan rajoista. Näemme mielellämme että säännöksiä tarkennetetaan jotta elinkeinoelämä saa selkeämpää ohjeistusta hyväksyttävän toiminnan rajoista.

Keväällä 2005 TeliaSonera kutsui suuria asiakkaitaan tilaisuuteen, johon oli tarkoitus sisältyä tietoa uusista tuotteista ja palveluista ja niiden esittelyjä sekä Mamma Mia -musikaalin esitys Circus-teatterissa Tukholmassa. Tilaisuus peruutettiin, kun TeliaSoneraa syytettiin lahjonnasta ja korruptiosta kutsuun liittyen.