Muutos TeliaSoneran konsernijohdossa

Håkan Dahlström on nimitetty TeliaSoneran konsernitasoisen Networks & Technology yksikön uudeksi johtajaksi yksikön nykyisen johtajan, Lars-Gunnar Johanssonin, jäädessä eläkkeelle arvostetun uransa jälkeen.

Håkan Dahlström aloittaa uudessa tehtävässään 1.4.2005 ja työskentelee yhdessä Lars-Gunnar Johanssonin kanssa tämän eläkkeelle siirtymiseen 30.6.2005 asti. Lars-Gunnar Johansson toimii TeliaSoneran johtoryhmän jäsenenä eläkkeelle siirtymiseensä asti. Konsernitasoinen Networks & Technology yksikkö vastaa konsernin televiestintäalustoista, IT-järjestelmistä ja hankinnasta, mukaan lukien sopimukset avaintoimittajien kanssa. Håkan Dahlström on 42-vuotias ja toimii tällä hetkellä TeliaSonera Swedenissä Verkot ja tuotanto¬ kerroksen Mobile Networks-yksikön johtajana. Hän tuli Telian palvelukseen vuonna 1998 ja on toiminut useissa eri tehtävissä, kuten esimerkiksi TeliaMobilen pohjoismaisten toimintojen johtajana, TeliaMobilen tutkimus- ja kehitystoiminnan johtajana sekä Telia Researchin langattomasta viestinnästä vastaavana johtajana. Håkan Dahlströmillä on sotilastausta meri-insinöörinä, ja hänellä on laajalti kokemusta Ruotsin puolustusvoimien hankintatoiminnasta ja tieto- ja viestintäjärjestelmien kehittämisestä. Håkan Dahlström on valmistunut tietokonetekniikan diplomi-insinööriksi ruotsalaisesta Linköpingin yliopistosta ja digitaalisen teknologian diplomi-insinööriksi skotlantilaisesta Heriot-Watt Universitystä. Håkan Dahlström omistaa 1000 TeliaSoneran osaketta.