Norjalainen ComHouse-jälleenmyyntiketju kokonaisuudessaan TeliaSoneran omistukseen

TeliaSonera on ostanut loput 66,6 % holding-yhtiö ComHousen osakkeista nostaen näin omistusosuutensa 100 %:iin. ComHouse omistaa norjalaiset Klart Svar- ja Telebutikken-jälleenmyyntiketjut. Yritysoston johdosta TeliaSonera tytäryhtiö NetCom voi jatkaa ComHousen jakeluketjujen toimintojen integrointia.

TeliaSonera allekirjoitti tänään osakeostosopimuksen kaikkien ComHouse AS:n ulkona olevien osakkeiden ostamisesta MTU Gruppen AS:ltä, ComHouse Butikkdrift AS:ltä ja Com-Invest AS:ltä. Maaliskuussa 2006 TeliaSonera osti yhtiöstä 33,4 %:n vähemmistöosuuden.

”ComHouse on osoittanut tervettä kasvua ja tuloskehitystä, ja kauppa vahvistaa selvästi TeliaSoneran jakelustrategiaa Norjassa,” toteaa Kenneth Karlberg, TeliaSoneran Mobility Services -liiketoiminta-alueen johtaja.

Ostohinnaksi 66,6 %:lle yhtiön osakkeista tulee noin 185 milj. Ruotsin kruunua (157 milj. Norjan kruunua), kun koko yhtiön arvoksi lasketaan noin 383 milj. Ruotsin kruunua (325 milj. Norjan kruunua). Lopullinen käteissuoritus määräytyy kaupan toteutumishetken taseen mukaan. Kaupan toteutuminen edellyttää Norjan kilpailuviranomaisen hyväksyntää.

ComHouse
ComHouse AS on NetComin tärkein jakelukanava Norjassa. ComHouse koostuu kuluttaja-asiakkaisiin keskittyvästä Telebutikken-jälleenmyyntiketjusta (65 myymälää, joista 5 toimii franchising-periaatteella) ja yritysasiakkaita palvelevasta KlartSvar-ketjusta (40 toimipistettä, joista 32 toimii franchising-periaatteella).

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedon Ruotsin Arvopaperimarkkinalain ja/tai Ruotsin Rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tieto on annettu julkaistavaksi 17.6.2008 klo 17.00 (CET).

Lisätietoja lehdistölle antaa:
TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30