Per Olof Sjöstedt nimitetty TeliaSoneran Moskovan edustuston johtoon

Per Olof Sjöstedt, 52, on nimitetty TeliaSoneran Moskovan edustuston johtoon. Sjöstedt aloittaa uudessa tehtävässään 1.6.2005 edustuston avauksen yhteydessä. Edustusto tulee vastaamaan TeliaSoneran liiketoiminnoista Venäjällä. Per Olof Sjöstedt on Ruotsin kansalainen, ja hänellä on yli 20 vuoden kokemus televiestintäalalla Itä-Euroopassa, josta kymmenen vuotta Venäjällä mm. Ericssonin Venäjän toimintojen johtajana vuosina 1998-2001. Hän puhuu sujuvasti venäjää ja on myös työskennellyt Ruotsin lähetystössä Moskovassa. Ennen siirtymistään TeliaSoneran palvelukseen hän oli Emerson Network Power Systemsin Venäjän liiketoimintojen johtaja. Sjöstedt on suorittanut Tukholman kuninkaallisessa teknillisessä korkeakoulussa MSc-tutkinnon sähkötekniikassa ja Tukholman yliopistossa BA-tutkinnon slaavilaisissa kielissä ja valtiotieteessä. Hän on myös International Telecommunications Academyn presidiumin jäsen ja kunniatohtori.