Saunalahti irtisanoo MVNO -sopimuksensa TeliaSonera Finlandin kanssa.

Saunalahti ilmoitti eilen irtisanovansa MVNO (langaton virtuaaliverkko-operaattori) -sopimuksensa TeliaSonera Finlandin täysin omistaman tytäryhtiön Sonera Mobile Networks Oy:n kanssa.

Saunalahti on irtisanonut nykyisen sopimuksen ja on maksanut Sonera Mobile Networks Oy:lle noin 100 miljoonaa Ruotsin kruunua (11 miljoonaa euroa) korvaukseksi sopimuksen ennenaikaisesta päättämisestä. Saunalahti toimii vielä seuraavat kolme kuukautta Sonera Mobile Networksin matkapuhelinverkon MVNO-operaattorina. TeliaSonera Finland arvioi, että sopimuksen irtisanominen vaikuttaa sen liikevaihtoon noin 150 miljoonaa Ruotsin kruunua vuosineljännestasolla.