TeliaSonera esittää tilintarkastajien vaihtamista

TeliaSonera esittää tilintarkastajien vaihtamista TeliaSoneran hallitus käynnisti toukokuussa 2003 tarjouskilpailun tilintarkastuspalveluista. Tarkoituksena oli valita yksi, kaikkein sopivin tilintarkastusyhtiö hoitamaan TeliaSonera-konsernin tilintarkastustehtäviä. Tarjouskilpailuun kutsuttiin Deloitte&Touche, Ernst&Young, KPMG ja PricewaterhouseCoopers. Perusteellisen, TeliaSoneran hallituksen tilintarkastuskomitean johtaman prosessin jälkeen hallitus on päättänyt esittää osakkeenomistajille 28.4.2004 pidettävässä varsinaisessa yhtiökokouksessa PricewaterhouseCoopersin valitsemista TeliaSoneran tilintarkastajaksi. TeliaSoneran kaksi pääomistajaa, Ruotsin ja Suomen valtiot, jotka edustavat yhteensä 64,4 % TeliaSoneran osakkeista ja äänistä, ovat ilmoittaneet kannattavansa esitystä. TeliaSoneran hallituksen tilintarkastuskomiteaan kuuluvat Tapio Hintikka, Caroline Sundewall ja Eva Liljeblom. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: Tapio Hintikka, hallituksen puheenjohtaja, TeliaSonera AB, tel +358-405 007 784 Tulevaisuutta koskevat lausumat Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumaa koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00800/wkr0002.pdf