TeliaSonera Finland on sopinut Elisan kanssa uusista matkaviestinnän yhteenliittämismaksuista

TeliaSonera Finland Oyj on sopinut Elisa Oyj:n kanssa uusista matkaviestinnän yhteenliittämismaksuista.

TeliaSonera Finland veloittaa 1.1.2007 alkaen matkaviestinnän yhteenliittämismaksuja 6,6 senttiä/min (aiemmin 6,8 senttiä/min). Elisan matkaviestinverkkojen yhteenliittämismaksu on 1.1.2007 alkaen 7,25 senttiä/min (8,4 senttiä 31.12.2006 asti). Elisa on samassa yhteydessä ilmoittanut Saunalahden yhteenliittämismaksun muuttuvan 1.6.2006 samaksi kuin Elisan yhteenliittämismaksu, eli 8,4 senttiin minuutilta (aiemmin 11 snt/min). - Olemme tyytyväisiä siitä, että yhteenliittämismaksujen erot toimijoiden välillä pienenevät. Ala kehittyy varmimmin, kun keskitytään kehittämään palveluita ja palvelemaan asiakkaita, eikä liiketoiminnan kannattavuutta ohjata operaattoreiden välisillä tulonsiirroilla, arvioi toimitusjohtaja Juho Lipsanen TeliaSonera Finlandista. TeliaSonera Finland arvioi, että uudella yhteenliittämishinnoittelulla on yli 200 miljoonan kruunun (yli 20 miljoonan euron) positiivinen vuotuinen vaikutus matkaviestinnän liiketoiminnan tulokseen olettaen nykyiset liikennevolyymit ja että kaikki muutokset astuisivat voimaan samanaikaisesti.