TeliaSonera ja Stora Enso allekirjoittivat sopimuksen

TeliaSonera ja Stora Enso allekirjoittivat sopimuksen TeliaSonera ja Stora Enso ovat allekirjoittaneet kaksivuotisen sopimuksen globaalisen tietoliikenneratkaisun toimittamisesta. Yhdessä yksivuotisen kiinteätä puhelinverkkoa ja matkapuhelinverkkoa koskevan liikennesopimuksen kanssa tilauksen yhteisarvo on noin 136 MSEK. Sopimus liittää yhteen noin 400 Stora Enson tuotanto- ja myyntiyksikköä Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Näistä hieman yli puolet sijaitsee Pohjoismaissa. Ratkaisu perustuu TeliaSoneran uuteen globaaliin tarjoukseen, DataNet Internationaliin, jossa yhdistyvät TeliaSoneran oma yhteispohjoismainen VPN-palvelu ja Infonetin maailmanlaajuinen verkko. -Yhteispohjoismaisten palveluittemme ja Infonet-yhteyksiemme avulla voimme täyttää asiakkaittemme toivomukset riippumatta siitä, missä päin maailmaa he ovat, sanoo TeliaSoneran varatoimitusjohtaja Harri Koponen. Sopimukseen sisältyy joukko lisäpalveluita, kuten Internet-apuohjelmia ja verkon isännöintiä. Ratkaisun laajuus riittää siihen, että Stora Enso voi milloin tahansa siirtyä IP-puheluihin. TeliaSonera vastaa kokonaan myös liikenneratkaisun valvonnasta ja huollosta. Liikennesopimukseen kuuluu Stora Enson Ruotsissa olevien toimintojen puhelinkokouspalvelut. Keneltä toimittajat voivat saada lisätietoja: Dan Strömberg, Senior Vice President Corporate Global Accounts TeliaSonera,+46 706 38 80 00. Lars Billström, Press Manager TeliaSonera Sweden, +46 8 713 58 30 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/14/20030714BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/14/20030714BIT00120/wkr0002.pdf