TeliaSonera ja Stora Enso solmivat pohjoismaisen sopimuksen

TeliaSonera huolehtii jatkossa Stora Enson televiestinnästä niin Ruotsissa kuin Suomessakin. Stora Enson kanssa tehty sopimus on osin voimassa jopa viisi vuotta ja kattaa puhelinliikenteen kiinteässä verkossa ja matkaviestintäverkossa, verkkoratkaisut, vaihderatkaisut ja palvelun.

Ruotsin vaihdealustassa on VoIP-valmius, ja alustaa täydentää Office Extension -palvelu noin 1,400 käyttäjälle. Office Extension mahdollistaa “yhden päätelaitteen” toimintamallin: Stora Enson työntekijät voivat käyttää matkapuhelimiaan niin kiinteän verkon kuin matkaviestintäverkonkin puhelinliikenteessä. Samalla kun kiinteän verkon ja matkaviestintäverkon puhelinpalveluja yhdentävä ratkaisu asennetaan, Stora Enso Sweden saa myös uuden ja yhtenäisen numeroinnin eri puolilla maata sijaitseville yksiköilleen. Sopimus kattaa kiinteän verkon ja matkaviestintäverkon puhelinliikenteen Suomessa ja Ruotsissa ja lisäksi verkkoryhmäratkaisun Ruotsissa ja VoIP-verkkoratkaisun Suomessa. Tässä ratkaisussa Stora Enso Finlandin puhelinliikenne kulkee TeliaSoneran tarjoamassa dataverkossa IP-liikenteenä. Kun puhelut ja data kulkevat samassa verkossa, säästetään puhelinliikenteen kustannuksissa ja yhtenäistettyä viestintäratkaisua on myös helpompi hallita. “Tämä sopimus tarjoaa Stora Ensolle tulevaisuudessakin toimivan ratkaisun, joka parantaa edelleen yhtiön puhelinpalvelujen kustannustehokkuutta ja yhtenäistää sen televiestintälaitteistoja ja -toimintoja Ruotsissa ja Suomessa”, toteaa Marketing, Products & Services:n johtaja Dan Strömberg, joka erityisvastuualueena ovat TeliaSoneran globaalit asiakkaat. Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, puh. +46-(0)8-713 58 30