TeliaSonera ja WM-data sopivat IP-viestinnän ja ulkoistamisen toimeksiannoista Pohjoismaissa ja Baltiassa

TeliaSonera Sweden ja WM-data allekirjoittivat viisivuotisen sopimuksen, jonka arvo on 140 miljoonaa Ruotsin kruunua. Sopimuksen mukaan TeliaSonera päivittää osan WM-datan nykyistä laaja-alueverkkoa TeliaSoneran IPVPN-perustaiseksi laaja-alueverkoksi, joka tukee joustavia IP-perustaisia viestintäpalveluja. TeliaSonerasta tulee myös WM-datan ulkoistamistoimeksiantojen alihankkija Pohjoismaiden ja Baltian alueella.

Sopimuksen nykyinen arvo on 140 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sen arvo kasvaa sitä mukaa, kun WM-data laajentaa ulkoistamistoimintaansa. Sopimuskauden aikana osa WM-datan nykyisestä laaja-alueverkosta muutetaan TeliaSoneran IPVPN-perustaiseksi laaja-alueverkoksi, joka tukee kehittyneitä dataviestintäpalveluja. ”Yhä useammat yritykset ovat huomanneet ne edut, joita syntyy siirryttäessä IPVPN-ympäristöön, joka tukee nykyaikaisia, joustavia IP-perustaisia palveluja, jotka puolestaan yksinkertaistavat ja tehostavat yrityksen viestintäratkaisuja. TeliaSonera on tämän tekniikan markkinajohtaja. Se, että WM-data, yksi markkinoiden suurimmista IT-palvelujen toimittajista, on valinnut TeliaSoneran kumppanikseen, on osoitus asiantuntemuksestamme,” sanoo Dan Strömberg, TeliaSoneran Global Accounts -myyntipäällikkö. Sopimus tarkoittaa myös sitä, että TeliaSonerasta tulee WM-datan tärkeä kumppani nykyisissä ja tulevissa ulkoistamistoimeksiannoissa Pohjoismaiden ja Baltian alueella. Kumpikin yhtiö on varma siitä, että keskinäiset palvelut vahvistavat edelleen niiden asemaa niiden omilla markkinoilla. ”WM-data kehittää jatkuvasti uusia tekniikoita voidakseen tarjota markkinoiden edistyksellisimpiä palveluja asiakkaiden tarpeisiin. TeliaSonera on menestyvä toimittaja, jolla on vahva palveluvalikoima. Yhteistyöllä vahvistamme tulevaa kilpailukykyämme,” sanoo Stefan Gardefjord, WM-datan päällikkö Ruotsissa. _______________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: Dan Strömberg, Global Accounts -myyntipäällikkö, TeliaSonera, puh. 020-77 58 30