TeliaSonera lopettaa amerikkalaisen osakkeiden kauppaa koskevan lain (U.S. Securities Exchange Act of 1934) mukaisen osakkeidensa rekisteröinnin

TeliaSoneran hallitus on päättänyt lopettaa amerikkalaisen osakkeiden kauppaa koskevan lain mukaisen osakkeidensa rekisteröinnin.

TeliaSonera lopetti osakkeidensa Nasdaq-listauksen ja ADR-ohjelmansa vuonna 2004 mutta jäi USA:n osakemarkkinalainsäädännön piiriin ja joutuu noudattamaan osakkeiden kauppaa koskevan lain ja Sarbanes-Oxley lain raportointisäännöksiä.
USA:ssa astuu kesäkuussa 2007 voimaan lainmuutoksia, jotka mahdollistavat sen, että TeliaSonera voi lopettaa USA:n osakekauppaa koskevan lainsäädännön mukaisen raportoinnin ja vapautuu tietyistä muista velvoitteistaan. TeliaSonera odottaa rekisteröintinsä lakkaavan kesäkuussa 2007. TeliaSonera uskoo, ettei sen enää tarvitse tehdä 20-F mukaista versiota vuoden 2006 vuosikertomuksestaan.

Lakkautettuaan osakkeidensa amerikkalaisen osakkeiden kauppaa koskevan lain mukaisen rekisteröinnin, TeliaSonera jatkaa osakkeenomistajille tarkoitettua raportointia Ruotsin ja Suomen lainsäädännön mukaisesti, mukaan lukien Tukholman ja Helsingin pörssisäännöt.