TeliaSonera purkaa noin 500 milj. Ruotsin kruunun varauksen

TeliaSonera AB on sopinut kiistan, joka liittyi pitkäaikaiseen vuokrasopimukseen Lontoossa (Westferry Road). Vuokrakohde oli alun perin tarkoitettu yhteiskäyttötiloiksi kansainvälisessä verkkokapasiteettitoiminnassa.

Kansainvälisen verkkokapasiteetti¬toiminnan mittavan uudelleenjärjestelyn yhteydessä vuonna 2002 kirjattiin varaus vuokrasopimuksen arvioitujen tulevien kustannusten kattamiseksi. Kiistan sopimisen seurauksena vuokrasopimus puretaan (ts. se päättyy), minkä vuoksi siihen liittyvä varaus voidaan purkaa. Varauksen purku kirjataan kertaluonteisena eränä, ja sillä arvioidaan olevan noin 500 milj. Ruotsin kruunun positiivinen vaikutus TeliaSoneran liiketulokseen vuoden 2006 viimeisellä neljänneksellä. Purettava varaus on veronalaista tuloa.