TeliaSonera saattaa loppuun ComHousen oston

TeliaSonera on saanut Norjan Kilpailuviraston hyväksynnän loppujen 66,6 % holding-yhtiö ComHousen osakkeiden ostolle nostaen omistusosuutensa 100 %:iin. ComHouse omistaa norjalaiset KlartSvar- ja Telebutikken- jälleenmyyntiketjut. Ostohinnaksi 66,6 %:lle yhtiön osakkeista tulee noin 185 milj. Ruotsin kruunua (157 milj. Norjan kruunua), kun koko yhtiön arvoksi lasketaan noin 383 milj. Ruotsin kruunua (325 milj. Norjan kruunua). Tästä kaupasta tiedotettiin 17.6.2008.

”ComHouse on osoittanut tervettä kasvua ja tuloskehitystä, ja kauppa vahvistaa selvästi TeliaSoneran jakelustrategiaa Norjassa,” toteaa Kenneth Karlberg, TeliaSoneran Mobility Services -liiketoiminta-alueen johtaja.

ComHouse
ComHouse AS on NetComin tärkein jakelukanava Norjassa. ComHouse koostuu kuluttaja-asiakkaisiin keskittyvästä Telebutikken-jälleenmyyntiketjusta (65 myymälää, joista 5 toimii franchising-periaatteella) ja yritysasiakkaita palvelevasta KlartSvar-ketjusta (40 toimipistettä, joista 32 toimii franchising-periaatteella).

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedon Ruotsin Arvopaperimarkkinalain ja/tai Ruotsin Rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tieto on annettu julkaistavaksi 11.7.2008 klo 13.30 (CET).

Lisätietoja lehdistölle antaa:
TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30