TeliaSonera tammikuu-joulukuu 2004

TeliaSonera on noudattanut IFRS 3 -standardia 1.1. 2004 lähtien, mikä tarkoittaa, että liikearvopoistoja ei enää tehdä. · Liikevaihto oli 81 937 milj. Ruotsin kruunua (81 772). · Liiketulos nousi 18 793 milj. kruunuun (13 140). · Nettotulos kasvoi 12 964 milj. kruunuun (7 671) ja osakekohtainen tulos nousi 2,77 kruunuun (1,64). · Fuusioon liittyvät synergiatavoitteet saavutettiin. · Asiakasmäärä kasvoi voimakkaasti: - 1,5 miljoonaa uutta asiakasta Pohjoismaiden ja Baltian alueen liiketoiminnoissa. - 13 miljoonaa uutta asiakasta Euraasiassa, Venäjällä ja Turkissa. · Tanskan Orange ostettiin, Omnitelistä tuli TeliaSoneran kokonaan omistama yhtiö ja Eesti Telekomista tuli konserniyhtiö. · Tulevaisuuden kilpailukyvyn parantamiseksi on aloitettu toimenpiteitä, jotka alentavat vuosittaisia kustannuksia 5-6 miljardilla kruunulla. Näiden toimenpiteiden täysi vaikutus näkyy kolmen vuoden sisällä. · Ehdotettu osinko 1,20 kruunua osakkeelta (yhteensä 1,00 kruunua). · Noin 10 miljardin kruunun suuruista yhtiön omien osakkeiden takaisinostoa julkisella ostotarjouksella tullaan ehdottamaan yhtiökokoukselle huhtikuussa 2005, kuten aiemmin on ilmoitettu. Yksittäisten talouskatsausten kopioiden tilaukset: Puh.: +46 (0)372 851 42 Faksi: +46 (0)372 843 56 www.teliasonera.fi/sijoittajatietoa