TeliaSonera tammikuu–joulukuu 2005

• Liikevaihto kasvoi 7,0 prosenttia 87 661 milj. Ruotsin kruunuun (81 937) matkaviestinnän ja laajakaistapalvelujen voimakkaan kasvun vauhdittamana. • Asiakasmäärä kasvoi voimakkaasti edellisvuodesta: - 2,7 miljoonaa uutta asiakasta enemmistöomisteisissa Pohjoismaiden, Baltian ja Euraasian liiketoiminnoissa. - 14,8 miljoonaa uutta asiakasta osakkuusyhtiöissä MegaFonissa ja Turkcellissa. • Kertaluonteisista eristä puhdistettu liiketulos oli 20 107 milj. kruunua (20 859). Kansainvälisestä matkaviestintoiminnasta tuli lähes 30 prosenttia konsernin liiketuloksesta. • Käyttökateprosentti ennen kertaluonteisia eriä laski 33,6 prosenttiin (36,9). Tämä johtui Suomen matkaviestinnän ja Ruotsin kiinteä verkon liiketoimintojen tuloksen heikkenemisestä. • Vapaa kassavirta kasvoi 15 594 milj. kruunuun (14 118). • Nettotulos oli 13 694 milj. kruunua (14 264) ja osakekohtainen tulos 2,56 kruunua (2,77). • Tavanomaisena osinkona ehdotetaan jaettavaksi 1,25 kruunua osakkeelta (yhteensä 5 613 milj. kruunua). • Tavanomaisen osingon lisäksi osakkeenomistajille ehdotetaan jaettavaksi ylimääräistä osinkoa 2,25 kruunua osakkeelta eli yhteensä 10 104 milj. kruunua. Sisältöä koskevat kysymykset: TeliaSonera AB Investor Relations SE-106 63 Stockholm, Sweden Puh. +46 8 504 550 00 Faksi +46 8 611 46 42 www.teliasonera.fi/sijoittajatietoa Yksittäisten talouskatsausten tilaukset: Puh. +46 372 851 42 Faksi +46 372 843 56 www.teliasonera.fi/sijoittajatietoa