TeliaSonera tammikuu–joulukuu 2007

TeliaSonera panostaa tulevaisuuteen

Koko vuosi
• Liikevaihto kasvoi 5,8 prosenttia 96 344 milj. Ruotsin kruunuun (91 060). Paikallisissa valuutoissa laskettuna liikevaihdon kasvu oli 6,3 prosenttia.

• Käyttökate ennen kertaluonteisia eriä oli 31 021 milj. kruunua (32 266) ja käyttökateprosentti 32,2 (35,4).

• Liiketulos ennen kertaluonteisia eriä kasvoi 27 478 milj. kruunuun (26 751).

• Nettotuloksen emoyhtiön osakkeenomistajille kuuluva osuus nousi 17 674 milj. kruunuun (16 987) ja osakekohtainen tulos 3,94 kruunuun (3,78).

• Vapaa kassavirta oli 13 004 milj. kruunua (16 596).

• Liittymien määrä kasvoi vuoden aikana 114,9 miljoonaan. Enemmistöomisteisissa yhtiöissä liittymämäärä kasvoi 5,8 miljoonalla ja osakkuusyhtiöissä 12,9 miljoonalla liittymällä.

• Kokonaisosingoksi ehdotetaan 4,00 kruunua osakkeelta (6,30), mihin sisältyy sekä tavanomainen että ylimääräinen osinko, eli yhteensä 17 962 milj. kruunua (28 290).

Neljäs vuosineljännes
• Liikevaihto kasvoi 7,5 prosenttia 24 921 milj. kruunuun (23 187). Paikallisissa valuutoissa laskettuna liikevaihto kasvoi 6,8 prosenttia.

• Käyttökate ennen kertaluonteisia eriä oli 7 208 milj. kruunua (7 766) ja käyttökateprosentti 28,9 (33,5).

• Liiketulos ennen kertaluonteisia eriä oli 6 358 milj. kruunua (6 504).

• Nettotuloksen emoyhtiön osakkeenomistajille kuuluva osuus nousi 4 467 milj. kruunuun (4 029) ja osakekohtainen tulos 0,99 kruunuun (0,90).

• Vapaa kassavirta oli 1 839 milj. kruunua (2 865).

Sisältöä koskevat kysymykset:
TeliaSonera AB