TeliaSonera tammikuu–syyskuu 2006

Yhdeksän kuukauden jakso
• Liikevaihto kasvoi 67 873 milj. Ruotsin kruunuun (64 785).
• Nettotulos kasvoi 14 745 milj. kruunuun (10 352), ja osakekohtainen tulos nousi 2,89 kruunuun (1,95).
• Vapaa kassavirta kasvoi 13 731 milj. kruunuun (12 403).
• Asiakasmäärä kasvoi voimakkaasti edellisvuodesta:
- 2,1 miljoonaa uutta asiakasta enemmistöomisteisissa Pohjoismaiden, Baltian ja Euraasian liiketoiminnoissa.
- 14,7 miljoonaa uutta asiakasta osakkuusyhtiöissä MegaFonissa ja Turkcellissa.

Kolmas vuosineljännes
• Liikevaihto kasvoi 4,2 prosenttia 23 157 milj. kruunuun (22 229).
• Liiketulos ennen kertaluonteisia eriä parani 7 802 milj. kruunuun (6 162).
• Käyttökate ennen kertaluonteisia eriä nousi 8 756 milj. kruunuun (8 224) ja käyttökateprosentti 37,8 prosenttiin (37,0).
• Vapaa kassavirta kasvoi 4 870 milj. kruunuun (4 088).
• Nettotulos kasvoi 5 745 milj. kruunuun (4 367), ja osakekohtainen tulos nousi 1,13 kruunuun (0,84).

• Hallituksen aikomuksena on esittää yhtiökokoukselle vuodelta 2006 tavanomaista osinkoa, joka on osingonjakopolitiikan mukaisen vaihteluvälin yläpäässä. TeliaSoneran osingonjakopolitiikkana on jakaa tavanomaisina osinkoina 30-50 prosenttia emoyhtiön osakkeenomistajille kuuluvasta nettotuloksesta.
• Vuodelta 2006 ehdotetaan jaettavaksi 20 miljardia kruunua ylimääräisiä osinkoja.

Toimitusjohtaja Anders Igelin kommentit

”Tänä vuonna TeliaSonera on osoittanut vahvuutensa. Kolmannen vuosineljänneksen aikana kirjattiin kaikkien aikojen korkein liikevaihto, käyttökate, liiketulos ja osakekohtainen tulos.”