TeliaSonera toimittaa Fortumille yhteispohjoismaiset puheviestintäratkaisut ulkoistettuna kokonaispalveluna

TeliaSonera Finland ja Fortum ovat solmineet merkittävän pohjoismaisen yhteistyösopimuksen puheviestintäpalvelujen ulkoistamisesta. Sopimus on kolmivuotinen ja osapuolet ovat sopineet, ettei sen arvoa julkisteta. Suomen, Ruotsin ja Norjan kattava sopimus vahvistaa TeliaSoneran asemaa viestintäratkaisujen kokonaispalvelutoimittajana Pohjoismaissa toimiville yrityksille.

Uusi sopimus on TeliaSoneralle merkittävä askel yhteispohjoismaisesti tarjottavien viestintäratkaisujen kokonaistoimittajana. ”Hankimme puheliikenteen palvelut sekä laitteet kokonaispalveluna TeliaSonerasta, joka vastaa jatkossa myös palveluympäristömme ylläpidosta ja kehittämisestä”, kertoo tietohallintojohtaja Jouni Keronen Fortumista. Sopimus kattaa Fortumin noin 9000 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Viestintäpalvelujen ulkoistuksen seurauksena kuusi henkilöä siirtyy TeliaSoneran palvelukseen. TeliaSoneralle kumppanuus Fortumin kanssa tukee yhtiön valittua palvelustrategiaa, jonka mukaan yritysasiakkaille pystytään nyt tarjoamamaan integroituja viestintäpalveluja kokonaispalveluna missä tahansa Pohjoismaissa. ”Fortumin kanssa solmittu yhteistyö on meille laajuudeltaan merkittävimpiä tietoliikenteen kokonaispalvelusopimuksia pohjoismaisella tasolla ja osoittaa meidän onnistuneen panostuksissamme. TeliaSoneralla on kiistatonta osaamista yritysten integroidun ja päästä-päähän ulottuvan viestintäympäristön hallinnassa ja kehittämisessä. Voimme nyt valjastaa tämän osaamisemme palvelemaan Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtaviin kuuluvan energiayhtiön menestymistä”, sanoo vt. toimitusjohtaja Esa Korvenmaa TeliaSonera Finlandista. Lisätietoja: Esa Korvenmaa, vt. toimitusjohtaja, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 040 3021000 Sähköposti: esa.korvenmaa@teliasonera.com Tuomo Merentie, johtaja, global accounts, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 040 8310554 Sähköposti: tuomo.merentie@teliasonera.com Jouni Keronen, tietohallintojohtaja, Fortum Oyj Puh. 010 45 34881 Sähköposti: jouni.j.keronen@fortum.com.