TeliaSonera tulee nimittämään uuden toimitusjohtajan

TeliaSoneran hallitus on 11.6. pidetyssä kokouksessaan päättänyt aloittaa prosessin uuden toimitusjohtajan etsimiseksi TeliaSonera AB:lle.

Arvioidessaan TeliaSoneran tulevia strategisia vaihtoehtoja, hallitus totesi, että yhtiö on siirtymässä uuteen vaiheeseen ja tulee hyötymään uudenlaisesta johtajuudesta. Parantaakseen entisestään ilmapiiriä ja markkinahenkisyyttä organisaatiossa TeliaSonera tarvitsee vahvaa ja motivoivaa johtajuutta, joka keskittyy kasvuun, uudelleenjärjestelyyn ja arvon kasvattamiseen.

Nykyinen toimitusjohtaja, Anders Igel, tulee jättämään nykyisen toimensa 31.7.2007. Varatoimitusjohtaja ja talous- ja rahoitusjohtaja Kim Ignatius ottaa tuolloin vastatakseen vt. toimitusjohtajan tehtävät. Hallitus on aloittanut etsintäprosessin uuden toimitusjohtajan löytämiseksi.

Anders Igel aloitti TeliaSoneran toimitusjohtajana Telia AB:n ja Sonera Oyj:n fuusion yhteydessä vuonna 2002.

"Anders Igel on osaltaan vaikuttanut kahden organisaation menestykselliseen yhdistämiseen sekä yhdentyneen yrityksen erittäin vahvaan taloudelliseen kehitykseen viime vuosina", sanoo Tom von Weymarn, TeliaSonera AB:n hallituksen puheenjohtaja.

TeliaSoneralla, kuten koko toimialalla, on merkittäviä mahdollisuuksia ja haasteita edessään. Kasvun lisäksi on keskityttävä jatkuvaan uudelleenjärjestelyyn, joka johtuu muun muassa siirtymisestä perinteisistä kiinteän verkon palveluista mobiili- ja IP-pohjaisiin palveluihin. Arvon kasvattaminen Euraasiassa, Venäjä ja Turkki mukaan lukien, on erittäin tärkeää TeliaSoneralle.

Kutsu puhelinkonferenssiin

TeliaSoneran hallituksen puheenjohtaja Tom von Weymarn, varatoimitusjohtaja ja talous- ja rahoitusjohtaja Kim Ignatius, viestintäjohtaja Ewa Lagerqvist ja sijoittajasuhteista vastaava johtaja Martti Yrjö-Koskinen pitävät puhelinkonferenssin tänään kello 08.30 CET. Puhelinnumero +44(0)2071620025, viite osallistujille TeliaSonera. Puhelinnumero 17.6.2007 asti +44(0)2070314064, tunnusluku 754817.