TeliaSonera yksinkertaistaa matkapuhelimella suffaamista ja lanseeraa uuden mainoskanavan

TeliaSonera lanseeraa vuoden 2008 ensimmäisellä neljänneksellä SurfOpen-palvelun ja ns. value window -kanavan. SurfOpen on internet-työkalu, joka yksinkertaistaa matkapuhelimella surffaamista pysymällä näkyvissä matkapuhelimen näytöllä samaan tapaan kuin selaimen kuvakkeet tietokoneella. Value window on aivan uudenlainen mainoskanava matkapuhelimiin: se on interaktiivinen mainostila, josta asiakas pääse nopeasti ja helposti siirtymään suosikkipalveluihinsa ja itseään kiinnostaviin tarjouksiin.

Internetin käyttäjät ovat tottuneet navigoimaan tietokoneella, ja samankaltaista navigointityökalua tarvitaan matkapuhelimella surffaamiseen. TeliaSonera on siksi kehittänyt SurfOpen-työkalun, joka pysyy surffattaessa näkyvissä matkapuhelimen näytöllä samaan tapaan kuin selaimen kuvakkeet tietokoneella. SurfOpen sisältää mm. välilehdet suosikeille, hakukoneelle ja mainoksille.

– SurfOpen yksinkertaistaa matkapuhelimella suffaamista netissä. Niin nykyiset kuin tulevatkin asiakkaat, jotka ovat tottuneet siihen, miltä internet näyttää tietokoneella, tunnistavat palvelun, eikä heidän tarvitse edes matkapuhelinta vaihtaessaan opetella asioita uudelleen, toteaa Kenneth Karlberg, TeliaSoneran Mobility Services liiketoiminta-alueen johtaja.

Uusi, älykäs mainospalvelu
Mobiilidatan käyttö yleistyy nopeasti TeliaSoneran verkossa, ja samaan tahtiin kasvaa tarve surffata yksinkertaisesti matkapuhelimella. Uusi vaihe matkaviestinsisällön kehittämisessä on aivan uudenlainen mainostila, ns. value window. Se on näkyvissä silloin, kun puhelin on lepotilassa, eikä silloin, kun käyttäjä tarvitsee puhelimen näyttöä surffatakseen, lukeakseen tekstiviestejä tai käyttääkseen kalenteria.

Value window on interaktiivinen mainostila, mikä tarkoittaa sitä, että asiakkaat voivat selata mainoksia eteenpäin ja halutessaan katsoa vain niitä, jotka heitä kiinnostavat. Käyttäjät voivat myös käyttää tilaa kerätäkseen suosikkipalvelujaan näkymään puhelimen omassa taustanäkymässä. Päästäkseen eteenpäin palveluun käyttäjän tarvitsee vain klikata ko. sisältöä.

– Mainosten lähettäminen asiakkaillemme on ollut teknisesti mahdollista jo monta vuotta, mutta vasta nyt olemme löytäneet älykkään ja yksinkertaisen ratkaisun, joka on toimiva sekä asiakkaan että mainostajan näkökulmasta. Asiakkaille palvelu tuo omat suosikkipalvelut ja kiinnostavat tarjoukset näkyviin nopeasti ja helposti. Samalla luomme matkaviestintään uusia ansaintamalleja, toteaa Kenneth Karlberg, TeliaSoneran Mobility Services -liiketoiminta-alueen johtaja.