TeliaSoneraan uusi konsernin viestintäjohtaja

Ewa Lagerqvist on nimitetty TeliaSoneran uudeksi konsernin viestintäjohtajaksi. Hän seuraa roolissaan Michael Kongstadia, joka on toiminut konsernin viestintäjohtajana vuodesta 2001 alkaen.

Ewa Lagerqvist, 48, toimii tällä hetkellä SJ:n (Ruotsin rautateiden) viestintäjohtajana. Hänelle on kertynyt laaja kokemus viestinnän alueelta aikaisemmista toimistaan, muun muassa toimittajana radiossa ja lehdistössä. Hän on myös toiminut markkinointijohtajana Grand Hotel Holdingissa sekä Fritidsrese- konsernissa.

Uudessa roolissaan Ewa Lagerqvist tulee koordinoimaan TeliaSoneran strategista viestintää kaikilla markkinoilla, mukaan lukien vastuu konsernin kaikista tuotemerkeistä.

"Olen erittäin tyytyväinen Ewa Lagerqvistin rekrytoinnista. Hänellä on laaja kokemus sekä toimittamisen ja viestinnän sekä markkinoinnin alueilta. Olen vakuuttunut, että uusi vahvasti kasvusuuntautunut organisaatiomme tulee hyötymään hänen osaamisestaan" kommentoi TeliaSoneran toimitusjohtaja Anders Igel.

"Michael Kongstadin ja minun välinen yhteistyö on toiminut erittäin hyvin kohta viisi vuotta. Meillä on kuitenkin ollut osittain erilaisia näkemyksiä tulevista painopistealueista. Keskustelemme parhaillaan Michaelin kanssa lukuisista vaihtoehtoisista tehtävistä konsernin sisällä", Anders Igel lisää.

Anna Augustson, TeliaSoneran varaviestintäjohtaja, toimii konsernin vt. viestintäjohtajana kunnes Ewa Lagerqvist aloittaa toimessaan.