TeliaSoneran hollantilaisista yhtiöistä tehdään esitutkinta

Kaksi TeliaSoneran hollantilaista holdingyhtiötä, TeliaSonera UTA Holding B.V. ja TeliaSonera Uzbek Telecom Holding B.V., ovat lahjontaan ja rahanpesuun liittyvän esitutkinnan kohteena. Yhtiöiden omistuksiin kuuluu TeliaSoneran Uzbekistanissa sijaitsevia toimintoja.

Viranomaiset ovat 11.3. tehneet yhtiöiden tiloissa asiakirjoihin kohdistuvia etsintöjä. TeliaSonera auttaa viranomaisia tutkinnassa kaikin tavoin. Tällä hetkellä TeliaSoneralla ei ole tutkinnasta muita tietoja.

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta: +46 771 77 58 30, press@teliasonera.com , TeliaSoneran internetsivujen Newsroom -osiosta, ja voit myös seurata meitä Twitterissä, Twitter
@TLSN_Media .

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluja Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla – Venäjä ja Turkki mukaan lukien – sekä Espanjassa. TeliaSoneran palvelut auttavat ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Yhtiön tavoitteena on olla kaikilla markkinoillaan suurin tai toiseksi suurin operaattori tarjoamansa parhaan asiakaskokemuksen ja korkealaatuisten verkkojen sekä kustannustehokkaan toimintansa ansiosta. TeliaSonera on myös Euroopan johtava tukkumyyntitoimittaja kokonaan omistamansa kansainvälisen verkon kautta. Vuonna 2013 TeliaSoneran liikevaihto oli 101,7 mrd. kruunua, käyttökate 35,6 mrd. kruunua ja osakekohtainen tulos 3,46 kruunua. TeliaSoneran osake noteerataan NASDAQ OMX:ssä Tukholmassa ja Helsingissä. Lue lisää osoitteesta www.teliasonera.com .

Avainsanat: