TeliaSoneran Omnitel-kauppa varmistui

TeliaSoneran Omnitel-kauppa varmistui Liettuan kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet kaupan, jossa TeliaSonera ostaa Motorolan 35 prosentin omistusosuuden Liettuassa toimivasta UAB Omnitelista. Kilpailuviranomaisten hyväksynnän myötä osakekauppa voidaan toteuttaa. TeliaSonera omistaa kaupan jälkeen 90 prosenttia Omnitelin osakkeista. TeliaSonera maksaa Motorolan osakkeista 117 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria. Kauppahinta maksetaan käteisenä ja liiketapahtuma kirjataan TeliaSoneran kassavirtaan vuoden 2003 neljännelle vuosineljännekselle. TeliaSonera pyrkii vahvistamaan johtavaa asemaansa matkapuhelimien ja kiinteiden verkkojen puhelinoperaattorina Pohjolan ja Baltian ydinmarkkina-alueellaan. Ensimmäinen Itä-Eurooppaan perustettu yksityinen tietoliikenneyritys UAB Omnitel on Baltian suurin matkapuhelinoperaattori, jolla oli kuluvan vuoden syyskuun lopussa miljoona liittymäasiakasta. Yhtiöllä on Liettuassa noin 50 prosentin osuus kokonaismarkkinoista ja johtava asema yritysasiakkaiden sektorilla. Lisätietoja lehdistölle antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, puh. +46 08 713 5830 Tulevaisuutta koskevat lausunnot Lehdistötiedotteessa esiintyvät lausunnot, joissa viitataan tulevaisuuden tilanteisiin tai olosuhteisiin, kuten tulevaisuuden suorituskykyyn ja muihin ennusteisiin, ovat tulevaisuutta koskevia lausuntoja. Tulevaisuutta koskeviin lausuntoihin liittyy luonnostaan riskejä ja epävarmuustekijöitä nimenomaan siksi, että ne koskevat tulevaisuuden tapahtumia ja riippuvat tulevaisuuden tilanteesta. Useat merkittävät syyt, joista monet eivät ole TeliaSoneran hallittavissa, voivat johtaa siihen, että tulevaisuudessa toteutuneet tilanteet ja tapahtumat poikkeavat merkittävästi tässä mainituista ja implikoiduista tulevaisuutta koskevista lausunnoista. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00560/wkr0002.pdf