TeliaSoneran vuoden konsulttihankinta valmis

TeliaSoneran vuoden konsulttihankinta valmis TeliaSonera on tehnyt uuden vuosihankinnan sovellusten ja infrastruktuuripalveluiden hallinto- ja kehitystarpeiden kattamiseksi. Viime vuonna käytettiin noin 70 valittua IT-/televiestintätoimittajaa. Vuodelle 2003 tavoitteena on vähentää voimakkaasti toimittajien lukumäärää. Nyt tehdään sopimus runsaan 20 toimittajan kanssa. Pienemmän toimittajalukumäärän lisäksi vuoden 2003 tavoitteena on voida keskittää konsernin hankinnat valittuihin toimittajiin sekä vähentää tuntihintapohjaisten resurssiostojen osuutta. TeliaSonera panostaa sen sijaan määriteltyjen, kiinteähintaisten projektien ja selvitysten ostoon. Siten riskialttius vähenee ja saavutetaan parempi kustannusvalvonta. Valitut toimittajat ovat: Accando, Accenture, Cap,CyberCom, E-Work, Frontec, IBM, Infosys, IT- Arkitekterna, Ki Consulting Know It, Manpower-Elan, NBMS/AMS, SchlumbergerSema, Sigma, Syntronic, Teleca, Telia Promotor, TietoEnator, Validation, Wipro, WM-Data ja ÖhrlingsPricewaterhouseCoopers. Sopimukset tulevat voimaan vuodenvaihteessa 2003 ja ovat yksivuotisia yhden vuoden optiolla. Lisätietoja journalisteille antavat: Bo Bendrot, TeliaSonera, Puhelin + 46 70 548 96 97, bo.b.bendrot@telia.se TeliaSonera on Pohjolan johtava televiestintäyritys. Pohjola ja Baltian maat muodostavat konsernin kotimarkkinat. TeliaSoneran päämääränä on palvella asiakkaitaan ydintoiminta-alueellaan ja luoda arvoa osakkeenomistajille voimakkaampien tulosten ja kassavirtojen myötä. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä, Helsingin Pörssissä ja NASDAQ:ssa. Yrityksen pro forma -liikevaihto 31. joulukuuta 2001 oli 80,9 miljardia SEK, ja työntekijämäärä 30. kesäkuuta 2002 oli 34 045. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00800/wkr0002.pdf