TeliaSonerasta Hållbara Hav hankkeen pääyhteistyökumppani

Pohjoismaat ja Baltian maat ovat TeliaSoneran kotimarkkinoita. Harvan muun yrityksen toiminta keskittyy niin suurelta osin Itämeren ympärille. Nyt TeliaSonera on mukana Itämeren alueen tulevaisuuteen panostavassa Hållbara Hav -hankkeessa, joka nostaa esiin nuorisoon, ympäristöön ja Itämeren ympäristön maiden kasvuun liittyviä kysymyksiä. Projekti antaa TeliaSoneralle ainutlaatuisen mahdollisuuden osallistua kestävän kehityksen edistämiseen Itämeren alueella, jolla asuu ja toimii reilut 20 miljoonaa TeliaSoneran asiakasta.

– Itämeren alue on erittäin tärkeä TeliaSoneralle. Haluamme panostaa konkreettisesti Itämeren kehittämiseen kohti kestävää tulevaisuutta. Yhdessä Hållbara Hav  hankkeen kanssa esittelemme edessämme olevat haasteet, tehtävät toimenpiteet sekä tähän mennessä saavutetut positiiviset tulokset, sanoo TeliaSoneran viestintäjohtaja Cecilia Edström.

Hållbara Hav  hankkeen tärkein lähettiläs Itämeren alueella on Tre Kronor af Stockholm  priki, ainutlaatuinen 46-metrinen alus, joka rakennettiin 1850 luvulta peräisin olleen aluksen mallin mukaan vuonna 2008. Heinä–elokuussa alus vierailee 10 ruotsalaisessa satamassa tarkoituksenaan kiinnittää huomiota Itämeren tulevaan, kestävään kehitykseen. Ensimmäinen vierailukohde on Visby Almedalsveckan-tapahtuman aikana heinäkuun alussa.

– Hållbara Hav  hankkeen kautta teemme yhteistyötä TeliaSoneran kanssa Itämeren ympäristön suojelemiseksi sekä nuorten yhteistyön ja johtajuuden edistämiseksi Itämeren alueella. Teknisten innovaatioiden ja yrittäjyyden avulla voimme saavuttaa tavoitteet, sanoo Briggen Tre Kronor AB:n toimitusjohtaja Göran Lindstedt.

Hankkeen kansainvälinen osuus käynnistyy elokuun lopussa, kun prikin kummi, kruununprinsessa Victoria, osallistuu Tukholman Kastellholmenissa järjestettävään seminaariin. Sen jälkeen priki seilaa Helsinkiin, Tallinnaan, Riikaan, Hampuriin ja Kööpenhaminaan.

Syyskuussa 2011 käynnistynyt Hållbara Hav  hanke on rajat ylittävä yhteistyöprojekti, joka yhdistää kaupalliset toimijat, aatteelliset järjestöt, yliopistomaailman ja julkissektorin. TeliaSoneran lisäksi hankkeessa ovat tällä hetkellä mukana Ruotsin hovi, WWF, Håll Sverige Rent  säätiö, C2 Vertical Safety, MSC, Baltic Sea Action Group, Ruotsin ympäristöministeriö ja Tukholman yliopisto.

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta: +46-771 77 58 30, press@teliasonera.com, tai TeliaSonera Newsroom  sivuilta.

Images for download

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta, 46-771 77 58 30, press@teliasonera.com

Tulevaisuutta koskevat lausumat
Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumia koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteivätkö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä monien tekijöiden vuoksi,joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa.

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluja Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla – Venäjä ja Turkki mukaan lukien – sekä Espanjassa. TeliaSonera auttaa ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Yhtiön tavoitteena on olla kaikilla markkinoillaan suurin tai toiseksi suurin operaattori tarjoamansa parhaan asiakaskokemuksen ja korkealaatuisten verkkojen sekä kustannustehokkaan toimintansa ansiosta.  TeliaSonera on myös Euroopan johtava tukkumyyntitoimittaja kokonaan omistamansa kansainvälisen verkon kautta. Vuonna 2011 yhtiön liikevaihto oli 104 mrd. kruunua, käyttökate 36,9 mrd. kruunua ja tulos/osake 4,20 kruunua. TeliaSoneran osake noteerataan Tukholman ja Helsingin pörsseissä (NASDAQ OMX Stockholm ja NASDAQ OMX Helsinki).  Lue lisää osoitteesta: www.teliasonera.com