TeliaSonerasta Skanskan ainoa kiinteän verkon ja matkaviestinverkon puhelupalvelujen tarjoaja TeliaSonera on allekirjoittanut kolmivuotisen pohjoismaisen puitesopimuksen Skanskan kanssa sekä kiinteän verkon että matkaviestinverkon puhelupalvelujen tarjoamisesta Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Sopimuksen arvo on noin 240 milj. Ruotsin kruunua. Sopimus koskee sekä kiinteän verkon että matkaviestinverkon puhelupalveluita kaikissa Pohjoismaissa. TeliaSonerasta tulee sopimuksen myötä Skanskan suurin telepalvelujen tarjoaja. Sopimuksen ansiosta TeliaSonera saa Skanskasta kokonaan uuden asiakkaan Tanskassa ja saa uudelleen hoitoonsa Skanskan matkapuhelinpalvelut Ruotsissa sekä kasvattaa osuuttaan Skanskan puhelupalveluista Suomessa ja Ruotsissa. - Olemme hyvin iloisia sopimuksestamme Skanskan kanssa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun TeliaSonera allekirjoittaa sopimuksen, joka koskee sekä kiinteän verkon että matkaviestinverkon palveluja kaikissa Pohjoismaissa, sanoo Terje Christoffersen, Group Vice President, Marketing, Products and Services, TeliaSonera AB. - Tämä on ensimmäinen kerta, kun Skanska tekee kaikki Pohjoismaat kattavan sopimuksen teleoperaattorin kanssa. TeliaSonera täyttää hyvin Skanskan vaatimukset ja tarjoaa kaikilla pohjoismaisilla markkinoilla tarvitsemamme tuotteet ja palvelut. Sopimuksen ansiosta saamme karsittua kustannuksiamme, mihin tähtäämme intensiivisesti yleisemminkin, sanoo Torsten Alvelid, Head of IT Infrastructure, Skanska AB. Skanska on yksi maailman johtavista rakennuspalveluyrityksistä, joka kehittää asiakkailleen innovatiivisia ratkaisuja. Yhdistämällä maailmanlaajuisen toiminnan ja paikallisen osaamisen yhtiö tarjoaa laajan palveluvalikoiman, joka kattaa projektien kehittämisen, rakentamisen ja kiinteistöpalvelut. Konsernin palveluksessa on 60 000 henkeä, ja se toimii yhdeksällä kotimarkkina-alueella. Vuonna 2003 Skanskan liikevaihto kasvoi 133 miljardiin kruunuun. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040830BIT00120/wkr0001.pdf