Xfera sai uuden hallituksen. Toimitusjohtajaksi Johan Andsjö

Xferan 29. kesäkuuta pidetyssä yhtiökokouksessa valittiin uusi hallitus

Hallitukseen valittiin: Puheenjohtajaksi Ángel García Altozano, joka on taloudesta, yrityskehityksestä ja osakkuuksista vastaava Corporate General Manager ACS Groupista Kenneth Karlberg, TeliaSoneran Norway, Denmark and Baltic Countries -tulosyksikön johtaja Erik Hallberg TeliaSoneran Baltian maiden toimintojen johtaja Michael Grant, TeliaSoneran Corporate Mergers & Acquisitions and Holding -yksikön johtaja Johan Andsjö, tuore Xferan johtaja. Yhtiökokousta seuranneessa hallituksen kokouksessa Xferan toimitusjohtajaksi valittiin Johan Andsjö, 34. Johan Andsjöllä on runsaasti kokemusta matkaviestintoiminnoista ja liiketoimintalähdöistä. Vuosina 1998–2000 hän johti Technical Development -yksikköä Tessin aloittaessa matkaviestintoiminnot Brasiliassa ja toimi toimitusjohtajana Tess Internet Services -yrityksessä, joka on operaattoreista riippumaton, lisäarvopalveluita tuottava palveluntarjoaja. Viimeksi hän on vastannut TeliaSonera Swedenin matkaviestintoiminnoista. Andsjö on toiminut TeliaSonerassa useissa eri johtotehtävissä, työskennellen muun muassa matkaviestintoimintojen, yhteispohjoismaisen muutoksenhallinnan ja synergiaetujen toteutumisen, lisäarvopalveluiden, matkaviestinverkkojen sekä strategia- ja liiketoimintakehityksen parissa. Andsjö, jonka työpaikka tulee sijaitsemaan Madridissa, tulee johtamaan koko Xferan organisaatiota sekä pohjoismaista projektiryhmää, joka on jo aloittanut työnsä. “Näen Espanjan matkapuhelinmarkkinoilla tärkeitä mahdollisuuksia. Markkinoilla on tilaa uudelle operaattorille, ja Xfera on jo tehnyt suuren osan siitä työstä, jota onnistunut aloitus ja lisenssiehtojen täyttäminen vaatii. Maanantaina Xferan nykyinen organisaatio ja TeliaSoneran projektiryhmä käynnistävät Xferan toiminnan yhdessä uudelleen. Olen vakuuttunut siitä, että me onnistumme tarjoamaan erittäin mielenkiintoisen valikoiman matkapuhelinpalveluita Espanjassa”, sanoo toimitusjohtaja Johan Andsjö. Nykyinen talous- ja rahoitusjohtaja José María del Corro García-Lomas jatkaa Xferassa vanhassa tehtävässään. Ennen Xferaan tuloaan del Corro García-Lomas toimi Espanjan EADS:n talous- ja rahoitusjohtajana ja Airbusin rahoitusyhtiön johtajana. Lisäksi nimitettiin Johan Hall verkoista ja tietotekniikasta vastaavaksi teknologiajohtajaksi. Hallilla on runsaasti kokemusta sekä matkaviestin- että kiinteän verkon toimintojen käynnistämisestä useissa maissa ja useiden operaattorien palveluksessa. Viimeksi Hall johti Svenska UMTS-nät AB:tä (SUNAB), joka on Ruotsin yhteisen UMTS-verkon käynnistyksestä ja hallinnasta vastaava TeliaSoneran ja Tele2:n yhteisyritys. Hall vastasi myös TeliaSoneran edustajana brasilialaisen matkaviestintoimintojen käynnistyksestä. Sitä ennen hän johti Deutsche Telekomin matkaviestin- ja kiinteän verkon toimintoja Filippiineillä. Hän on myös käynnistänyt useita Millicomin matkaviestintoimintoja Aasiassa. Xfera hyödyntää edelleen myös Antonio Cantónin osaamista. Vuodesta 2001 Xferaa johtanut Cantón siirtyy nyt yrityksen ja Johan Andsjön neuvonantajaksi, missä tehtävässä hän toimii alustavasti vuoden verran.