3G-verkon palvelut myös Tele Finlandin asiakkaille

Tele Finlandin asiakkaat voivat kesäkuun alusta lähtien nauttia nopean 3G-verkon tuomista eduista. Verkko kattaa tänä vuonna yli 80 paikkakuntaa ja yli 50 % Suomen väestöstä.

Tele Finlandin liittymät ovat toistaiseksi toimineet vain Soneran gsm-verkossa. Nopeamman verkon avaaminen asiakkaille on tullut ajankohtaiseksi, koska 3G-verkosta on muodostumassa matkaviestinnän standardi. Soneran 3G-verkon peittoalueen laajentamisen myötä Tele Finlandin asiakkaat voivat hyödyntää verkon palveluita tänä vuonna jo runsaalla 80 paikkakunnalla. 3G-verkon peitto kattaa tänä vuonna yli 50 % Suomen väestöstä.

”Tavoitteenamme on, että meillä on laadultaan Suomen paras verkko teknologiasta riippumatta, jotta kaikki asiakkaamme voivat käyttää haluamiaan palveluita valitsemillaan päätelaitteilla,” sanoo tuotekehitysjohtaja Pasi Mehtonen Suomen TeliaSonerasta.

3G-puhelimet ja uudet viestintäpalvelut kiinnostavat yhä laajempaa asiakaskuntaa. Soneran tuoreen trenditutkimuksen vastaajista 60 % haluaisi käyttää matkapuhelinta navigointiin ja 40 % sähköpostin lukemiseen ja lähettämiseen. Neljäsosa alle 35-vuotiaista aikoo aloittaa television katselun matkapuhelimella.

Merkittävä osa matkaviestintäpalveluiden asiakkaista ei toisaalta ole halunnut yhteen kytkettyä puhelinta ja liittymää. Tele Finlandin selkeä liittymävalikoima säilyy 3G-palvelun alkaessa ennallaan, eikä liittymiä tarjota kytkykaupalla.

Tele Finland tarjoaa kuluttajille matkaviestinnän peruspalveluita kilpailukykyisillä hinnoilla. Kustannustehokkaan toiminnan hyödyt siirretään asiakkaan eduksi. Tarjoamme asiakkaille liittymiä perusviestintään sekä reilut ja selkeät hinnoittelumallit.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: