Ahti Martikainen TeliaSonera Finlandin viestintäjohtajaksi

FK Ahti Martikainen (46) on nimitetty TeliaSonera Finlandin viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.8.2006 alkaen. Hän siirtyy tehtävään Alma Median viestintäjohtajan tehtävistä. Martikainen on vastannut Alma Median viestinnästä ja sitä edeltävän Aamulehti-yhtymän viestinnästä vuodesta 1995 alkaen. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. Kansallis-Osake-Pankin tiedotuspäällikkönä. Hän raportoi vastuualueistaan toimitusjohtaja Juho Lipsaselle.

- TeliaSoneran tuotteet, prosessit ja innovaatiokyky ovat maailmanluokkaa. Kehittämiskohteina ovat mm. johtaminen ja palveluiden markkinointi. Olen erittäin iloinen, että Ahti Martikainen liittyy rakentamaan yhdessä kanssamme voittajajoukkuetta ja kertomaan asiakkaille, henkilöstölle ja muille sidosryhmille TeliaSoneran tarinaa, sillä viestintä on oleellinen osa johtamista. Tähän haasteelliseen tehtävään saimme kokemukseni mukaan juuri oikean henkilön, Juho Lipsanen sanoo. - Siirtyminen mediamaailmasta telekommunikaation pariin yhdentoista vuoden jälkeen tuntuu mielenkiintoiselta haasteelta, Ahti Martikainen sanoo. Molemmissa aloissa oleellista on sisältöjen kiinnostavuus ja palveluiden helppous ja luotettavuus. - Uskon TeliaSonera Finlandin valoisaan tulevaisuuteen ja erityisesti kilpailuetuun, jonka yhtiö saa teknisistä innovaatioistaan sekä Pohjoismaisesta ja Baltian maiden yhteistyöstä. Aion tehdä kaikkeni sen eteen, että henkilöstömme voi olla ylpeä TeliaSoneran Finlandin kehittymisestä ja keskeisestä roolistamme tietoyhteiskunnan siirtämisessä osaksi asiakkaidemme jokapäiväistä elämää. Lisätietoja: toimitusjohtaja Juho Lipsanen, puh. 02040 20100