Digital Voicen Mobiilikaraoke palkittiin parhaana musiikkipalveluna TeliaSoneran SurfPort Awards-gaalassa

Vuoden 2007 Pohjoismaiden ja Baltian parhaimmat langattomat sisältöpalvelut SurfPort-portaalissa valittiin eilen Tukholmassa. Parhaana musiikkipalveluna palkittiin suomalaisen Digital Voicen suunnittelema Mobiilikaraoke–palvelu, jonka avulla käyttäjät voivat ladata omaan puhelimeensa suosituimpia karaokekappaleita. SurfPort Awards on vuoden tärkein tapahtuma sisällöntuottajille ja langattoman internetin toimijoille.

Euroviisujen alla huhtikuussa 2007 markkinoille tuodussa mobiilikaraoke-palvelussa käyttäjät voivat tilata itselleen suosituimpia karaoken kappaleita Sonera SurfPort –palvelun kautta. Kappale lähetetään MMS-viestinä ja se tallentuu puhelimeen myöhempää käyttöä varten. Palkintogaalassa palvelu sai kehuja paitsi innovatiivisesta ja korkeatasoisesta teknisestä toteutuksesta myös hauskasta ja sosiaalisesta luonteestaan. Mobiilikaraoke-palvelu on räätälöity karaokea rakastaville suomalaisille.

Musiikkipalvelun lisäksi gaalassa palkittiin viiden muun sarjan parhaat. Palkinnon saivat Norjan DnB-pankin mobiili pankkipalvelu (Vuoden tulokas-palkinto), Liettuan Moblogas Impartnerin bloggaus-palvelu (Vuoden paras palvelu käyttäjien luomaa sisältöä varten), Ruotsin TV4 (Vuoden paras mobiiliTV) sekä Ruotsin EA Games (Vuoden paras mobiilipeli). Lisäksi tuhat ruotsalaista, liettualaista ja suomalaista käyttäjää äänesti liettualaisen Spaudos Televizijan 100 sekunnin uutispalvelun vuoden parhaimmaksi palveluksi kategoriassa loppukäyttäjien valinta.

SurfPort Awards on vuosittain järjestettävä tapahtuma sisällöntuottajille ja langattoman internetin toimijoille. Tarkoituksena on palkita vuoden parhaat sisältöpalvelut SurfPort-portaalissa ja innostaa uusia toimijoita kehittämään käyttäjäystävällisiä ja älykkäitä sisältöpalveluja matkapuhelmeen. Lisäksi SurfPort Awards -tilaisuuden tavoitteena on toimia tärkeänä kohtauspaikkana langattoman internetin sisällöntuottajille.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa:
Johtaja Juhani Kivikangas, Sisältöpalvelut, TeliaSonera
p. 040 5561 228

Kuvitusta tilaisuudesta TeliaSoneran sivuilta osoitteesta http://www.teliasonera.com/press/image_bank