Marek Hintze Sonera Piste Oy:n toimitusjohtajaksi

KTM Marek Hintze (42) on nimitetty 15.1.2007 alkaen Sonera Piste Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän on viimeksi toiminut Bilia Oy Ab:n toimitusjohtajana ja sitä ennen mm. Volvo Finance Finlandin toimitusjohtajana.

”Marek Hintzellä on erinomainen kokemus palveluliiketoiminnan ja vähittäiskaupan johtamisesta ja kehittämisestä”, toteaa Sonera Piste Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja TeliaSonera Finlandin Kuluttajan mobiilipalvelut ja viihde-divisioonan johtaja Esa Rautalinko. ”Haluamme kehittyä Suomen johtavaksi palveluyhtiöksi, ja Marekin osaaminen ja rooli Sonera Piste Oy:n toimitusjohtajana on aivan keskeinen tavoitteemme kannalta. Lisäksi hänen persoonallisuutensa ja henkilöjohtamistyylinsä täydentävät hienosti divisioonamme johtoryhmää”, kertoo Esa Rautalinko.

”Olen todella innostunut mahdollisuudesta saada olla mukana kehittämässä Sonera Pisteen liiketoimintaa. TeliaSonera on oman alansa edelläkävijä ja uskon, että meillä on kaikki mahdollisuudet olla myös johtava palveluyritys tulevaisuudessa”, toteaa Marek Hintze.

Sonera Piste Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Seppo Tikka eroaa yhtiön palveluksesta omasta pyynnöstään.

”Haluan kiittää Seppo Tikkaa usean vuoden aikana tehdystä työstä sekä Päämies-ketjun että viimeksi Sonera Pisteen toimitusjohtajana. Viimeisimpänä tehtävänään Seppo saattoi onnistuneesti päätökseen Sonera Pisteen ja Päämiehen yhdistämisen uudeksi Sonera Piste –ketjuksi”, sanoo Esa Rautalinko.

Uudistunut Sonera Piste –myyntiketju syntyi Sonera Pisteen ja Päämiehen yhdistyessä. TeliaSonera Finland hankki kesäkuussa 2006 Päämiehen kokonaan omistukseensa ostamalla loput 50,4 % Päämies-kauppiaat Oy:n osakkeista yhtiön muilta omistajilta. Yhtiö on ilmoittanut, että päällekkäisyyksien karsimisen jälkeen Sonera Pisteellä on 41 myymälää tammikuussa 2007.

Lisätietoja:
Johtaja Esa Rautalinko, TeliaSonera Finland Oyj,