Matkapuhelin kertoo onko henkilö tavoitettavissa

Sonera on tuonut markkinoille uuden Sonera Olotila -palvelun, joka tarjoaa käyttäjälleen mahdollisuuden selvittää onko hänen tavoittelemansa henkilö tavoitettavissa, varattu tai tavoittamattomissa. Palvelu on heti kaikkien Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytettävissä.

Sonera Olotila välittää tavoitettavuustiedon käyttäjien matkapuhelimien puhelinluetteloissa olevien numerojen välillä. Palvelu kertoo käyttäjälle grafiikalla, esimerkiksi värillisen oven kuvalla, ja siihen liitetyllä viestillä mikä on hänen tavoittelemansa henkilön olotila: tavoitettavissa, varattu tai tavoittamattomissa. Palvelu toteutetaan Nokian Presence -järjestelmällä. Palvelun käyttäjä voi lisätä omaan Olotila-viestiinsä 40 merkin pituisen infoviestin ja elävöittää sitä halutessaan puhelimen valikossa olevilla Olotila-kuvilla. Kuvaksi voi tallentaa myös puhelimella itse otetun kuvan. ”Haluamme pysyä matkaviestinnän edelläkävijänä, siksi tarjoamme asiakkaillemme laadukkaita ja innovatiivisia asiakkaiden arkea helpottavia palveluja, kuten Sonera Olotila. Palvelu on suunnattu uudelle käyttäjäsukupolvelle joiden viestinnän luonne on yhteisöllistä ja joille jatkuva monikanavainen yhteydenpito on tärkeää”, sanoo TeliaSonera Finlandin johtaja Juhani Kivikangas. Palvelun voi avata internetissä osoitteessa www.sonera.fi/olotila tai Soneran palveluvalikon Liittymä-osiossa osoitteessa wap.soneraplaza.fi. Palvelu toimii tällä hetkellä Nokian ja Sony Ericssonin puhelimissa, jotka tukevat sovellusta. Sonera Olotilasta ei veloiteta kytkentä- eikä kuukausimaksuja. Palvelun käytöstä veloitetaan Soneran voimassaolevan hinnaston mukainen tiedonsiirtomaksu. Lisätietoja: Johtaja Juhani Kivikangas, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 040 556 1228 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com