Metsästyskoirat haukkuvat Soneran verkossa

TeliaSonera Finland on tehnyt yhteistyösopimuksen Geowell Oy:n kanssa matkapuhelinliittymien toimittamisesta yrityksen valmistamaan Pointer koira GPS/GSM -laitteeseen.

Geowell Oy on valinnut Soneran uudeksi matkapuhelinliittymien toimittajaksi. Yhteistyökumppanin vaihdon syynä oli halu säilyttää hyvin toimineen matkapuhelinverkon palvelut Geowell Oy:n asiakkaiden käytössä. Geowell Oy valmistaa ja markkinoi matkapuhelimen välityksellä toimivaa Pointer koira GPS/GSM -laitetta, joka mahdollistaa metsästyskoiran paikantamisen ja seuraamisen maastossa. Pointer koira GPS/GSM -laite helpottaa ja nopeuttaa metsästystä. Palvelu koostuu koiran metsästysvaljaaseen kiinnitettävästä gps-lähettimestä ja mikrofonista, joka välittää koiran etenemissuunnan ja -nopeuden metsästäjän puhelinlaitteella olevalle kartalle. Metsästäjä voi lisäksi avata yhteyden koiran gps-paikanninlaitteessa olevaan mikrofoniin, jolloin jahtia voi seurata myös kuuntelemalla. Pointer koira GPS/GSM -laite mahdollistaa jahdissa olevan koiran paikantamisen ja seuraamisen maastossa kaikkialla missä vain on GSM-verkon kuuluvuus olemassa. ”Geowell Oy:n Pointer koira GPS/GSM -laite on suunniteltu toimimaan haastavissa metsästysolosuhteissa. Metsästyksen sujuvuuden lisäksi laite tuo turvallisuutta mahdollisten hätätilanteiden varalle, joten on tärkeää, että laite toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Soneran kattava matkapuhelinverkko ja hyvä kuuluvuus takaavat, että asiakkaamme voivat käyttää laitettansa huoletta eri puolilla Suomea”, kertoo toimitusjohtaja Mika Heiniö Geowell Oy:sta. ”Kuuluvuuden ja laadun lisäksi voimme tarjota metsästäjille kustannustehokkaan palvelukokonaisuuden, jossa metsästäjän ja koiran välinen viestiliikenne tarjotaan edullisena yhteispakettina", kertoo johtaja Janne Vainio TeliaSonera Finlandista. Pointer koira GPS/GSM -laite on Geowell Oy:n kehittämä ja markkinoima eläinten paikantamis- ja seurantaratkaisu. Laitetta ja siihen liitettävää matkapuhelinliittymää myy suomessa Tracker Oy. Lisätietoja yrityksistä löytyy osoitteista: www.pointersolutions.com ja www.tracker.fi Lisätietoja: Johtaja Janne Vainio, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 0400 400171 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Toimitusjohtaja Mika Heiniö, Geowell Oy Puh. 046 8508970 Sähköposti: etunimi.sukunimi@pointersolutions.com