Petri Niittymäki Suomen yritysmyynnin vetäjäksi

Petri Niittymäki (43) aloittaa TeliaSoneran yritysmyyntiyksikön eli Business Service Finlandin johtajana 1.5.2009. Niittymäki siirtyy tehtävään SAP:lta, jossa hän on viimeksi toiminut myyntijohtajana ja johtoryhmän jäsenenä SAP Nordicissa

Petri Niittymäellä on erittäin mittava työkokemus yritysmyynnin johtamisesta. Vuodesta 1999 SAP:lla työskennellyt Niittymäki toimi 2005-2008 SAP Finlandin suurasiakasmyynnin johtajana. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. Honeywellillä ja Atlas Copcolla erilaisissa myynti- ja johtotehtävissä. Petri Niittymäki on suorittanut kauppatieteiden maisterintutkinnon Helsingin kauppakorkeakoulussa sekä insinööritutkinnon Kotkan ammattikorkeakoulussa.

Business Services Finland on Suomen suurin b-to-b –myyntiyksikkö, joka vastaa TeliaSoneran yritystuotteiden ja palveluiden myynnistä. Myyntiyksikön palveluksessa on runsaat 300 työntekijää. Niittymäki raportoi vastuualueistaan TeliaSoneran johtoryhmään Business Services –myyntiyksikön vetäjälle Sverker Hannervallille. ”Petrin rautainen kokemus myyntiorganisaatioista IT-alalta auttaa varmasti meitä tavoitteessamme vahvistaa edelleen yritysmyyntiämme”, Sverker Hannervall sanoo.

”Olen tehnyt lähes koko ikäni myyntityötä ja siitä suuren osan myymässä yrityksille asiantuntijapalveluita ja järjestelmiä. Tunnen tätä kautta myös TeliaSoneran varsin hyvin. On motivoivaa ja haastavaa päästä johtamaan ja kehittämään alan johtavaa myyntikonetta Suomessa”, Petri Niittymäki sanoo.

Business Servicess Finlandin nykyinen johtaja Batu Karasar jatkaa Business Servicen palveluksessa aikaisemman suunnitelman mukaan 1.9.2009 saakka.