Pohjois-Karjalaan uusia Soneran 3G-tukiasemia

3G-verkko täydentyy Pohjois-Karjalassa. Uusia tukiasemia on otettu käyttöön Enossa ja Joensuussa.

Enossa peittoa on nyt parannettu Käkimäessä ja Uimaharjussa. Joensuun kaupunkialueella otettiin joulukuussa käyttöön viisi uutta tukiasemaa, jotka parantavat yhteyksiä Utrassa, Siilaisen Raatekankaassa, Penttilässä ja keskustan eteläosissa. Laajentuvaa 3G-verkkoa rakennetaan pääosin 900 MHz:n taajuudella. Alemmalla taajuudella toimivassa verkossa yksittäinen tukiasema palvelee laajemmalla peittoalueella, jolloin verkon maantieteellistä peittoa voidaan rakentaa taloudellisesti. ”Vauhditettu rakennusohjelmamme merkitsee sitä, että yhä suurempi osa suomalaisista voi hyödyntää 3G-verkkoamme myös harvemmin asutuilla alueilla, kun 900 MHz:n taajuudella toimivien päätelaitteiden valikoima kasvaa minikannettavissa, usb-modeemeissa ja puhelinmalleissa”, sanoo aluejohtaja Tuomo Puhakainen TeliaSonerasta. ”Liikkuva laajakaista tulee tällä tavalla yhä useamman ulottuville.” ”Tiedotamme 3G-verkon rakentamisesta paikallisesti, sitä mukaa, kun tukiasemia otetaan käyttöön”, kertoo Puhakainen. _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: Aluejohtaja Tuomo Puhakainen e-mail: etunimi.sukunimi@teliasonera.com puh. 040 302 2439