Sonera hyvittää roaming-maksuja kevätkuukausilta

Sonera hyvittää runsaalle 50 000 asiakkaalle kevään aikana perittyjä ylimääräisiä maksuja matkapuhelimen käytöstä Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Sonera hyvittää noin 50 000 asiakkaalle kevään aikana perittyjä ylimääräisiä roaming- eli kansainvälisen verkkovierailun maksuja. Hyvitykset koskevat TeliaSoneran operaattoreiden verkossa Pohjoismaissa ja Baltiassa vastaanotettuja puheluita.

Ylimääräiset veloitukset johtuivat helmikuussa roaming-hintojen alennuksen yhteydessä tehdystä virheestä, jonka vuoksi hinnoitteluryhmä 1:n maissa eli TeliaSoneran omien operaattoreiden verkoissa Pohjoismaissa ja Baltiassa vastaanotetuista puheluista veloitettiin helmi-toukokuussa 37 sentin sijaan 55 senttiä minuutilta.

”Huomasimme hinnastoon jääneen virheen tarkastaessamme laskutusta, ja palautamme liikaa perityn summan automaattisesti asiakkaille heti seuraavassa laskussa kesä-heinäkuussa. Palautettava summa on suuruudeltaan yleisimmin muutamasta kymmenestä sentistä muutamaan euroon liittymää kohti vastaanotettujen puheluiden määrästä riippuen,” sanoo roamingista vastaava osastopäällikkö Pia Jaakkola Suomen TeliaSonerasta.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: