Sonera kannustaa paperittomaan laskuun

Soneran asiakkaat voivat saada laskunsa sähköisesti suoraan verkkopankkiin. Laskun voi maksaa myös Soneran internet-sivuilla Omat Sivut -palvelun kautta tai vastaanottaa omaan sähköpostiin. Laskujen hoitaminen sähköisesti on helppoa ja virheetöntä, koska asiakkaan ei tarvitse näppäillä tietoja uudelleen. Paperittomuus merkitsee myös ympäristösäästöjä. Soneran paperilla toimitetuista laajakaistalaskuista tulee maksullisia 1.4.2008 alkaen.

Sonera lähettää vuodessa yli 15 miljoonaa laskua, joiden tulostamiseen tarvitaan noin 36 miljoonaa paperiarkkia, yhteensä 180 tonnia paperia. Jos kaikki Soneran asiakkaat siirtyisivät paperittomaan laskuun, hiilidioksidipäästöjä säästyisi paperinkulutuksen ja laskujen kuljetuksesta noin 1100 tonnia, mikä vastaa autolla ajettuna noin 5,5 miljoonaa kilometriä.

Sonera toteuttaa e-laskunsa Finanssialan Keskusliiton ja jäsenpankkien standardoimaa sähköisten laskujen välitystapaa (Finvoice) noudattaen. Laskun saaja tarkistaa verkkopankissaan laskun ja päättää maksetaanko lasku heti vai eräpäivänä. Kaikki tarvittavat tiedot ovat valmiina verkkopankissa. Maksetut laskut säilytetään turvallisesti verkkopankin arkistossa.

Sähköpostilaskun maksaminen tapahtuu virtuaaliviivakoodin avulla. Kun asiakas kopioi koodin verkkopankkiin, kaikki laskun tiedot siirtyvät automaattisesti eikä tietoja tarvitse syöttää käsin.

Laajakaistan paperilasku maksulliseksi – sähköinen lasku veloituksetta

Soneran laajakaistan paperilasku maksaa 1.4.2008 alkaen 1,00 € / lasku, sähköinen lasku on jatkossakin maksuton.

– Uskomme, että laajakaista-asiakkaillemme sähköiseen laskuun siirtyminen on erittäin luontevaa, heillähän on Soneran internet-palvelut käytössään. Jo tällä hetkellä kymmenettuhannet asiakkaamme ovat valinneet paperittoman laskun. Tässä laajakaista-asiakkaamme ovat sähköisten palveluiden edelläkävijöitä, sanoo TeliaSoneran laajakaistaliiketoiminta-alueen asiakaspalvelujohtaja Tuomas Sederholm.

Lisätietoja:

Johtaja Tuomas Sederholm, TeliaSonera, Broadband Services Finland, Customer Experience
Puhelin: 040 302 2006
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com