Sonera Piste ja Päämies yhdistyvät

TeliaSonera Finland Oyj yhdistää kokonaan omistamansa myyntiketjut Sonera Pisteen ja Päämiehen. TeliaSonera Finland yhdistää kokonaan omistamansa myyntiketjut Sonera Pisteen ja Päämiehen maan kattavaksi, palvelevaksi ja laajan tuotevalikoiman tarjoavaksi myyntiketjuksi. Molempien myyntiketjujen henkilöstö siirtyy uuteen Sonera Pisteeseen. Uusi yhtiö ryhtyy käyttämään Sonera Pisteen nimeä.

Uusi Sonera Piste Oy on samalla aloittanut henkilöstön edustajien kanssa neuvottelut liiketoiminnan tehostamiseksi. Yhdistyneen myyntiketjun kannattavuuden varmistamiseksi Sonera Pisteen on karsittava myymäläpeittoa ja tukitoimintojen työtehtävien määrää. Neuvottelut koskevat uuden ketjun kaikkiaan noin 270 työntekijää. Yhtiö arvioi neuvottelujen johtavan noin 110 työtehtävän päättymiseen. - Ketjujen yhdistäminen on luonnollinen askel tavoitteessamme toimia yhtenäisesti ja tehokkaasti lähellä asiakkaitamme. Matkaviestintämarkkinoilla tapahtuneet muutokset näkyvät mm. matkapuhelinliittymien vaihtuvuuden ja liittymävetoisen myynnin vähentymisenä. Tämän vuoksi myyntiketjujemme toimintaa on tehostettava ja arvioitava myymäläpeittoa sillä perusteella, että voimme tarjota asiakkaillemme parasta palvelua asiantuntevasti ja helposti ilman päällekkäisyyksiä, sanoo Kuluttajan mobiilipalvelut ja viihde – divisioonasta vastaava johtaja Esa Rautalinko TeliaSonera Finlandista. TeliaSonera Finland hankki kesäkuussa 2006 Päämiehen kokonaan omistukseensa ostamalla loput 50,4 % Päämies-kauppiaat Oy:n osakkeista yhtiön muilta omistajilta. Yhdistyneellä myyntiketjulla on TeliaSonera Finlandin omistuksessa olevia myymälöitä yhteensä 63, joista Päämiehen nimellä 29 ja Sonera Pisteen nimellä 34 myymälää. Lisätietoja: TeliaSonera Finland Johtaja Esa Rautalinko, Kuluttajan mobiilipalvelut ja viihde, puh. 0400 740 997 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com