Sonera selkiyttää laajakaistaliittymien hinnoitteluaan ja alentaa nopeimpien liittymien hintoja

Sonera selkiyttää laajakaistaliittymiensä hinnoittelua vähentämällä merkittävästi hinnastoalueitaan ja ottamalla käyttöön eri hinnoittelumallit keskusta- ja haja-asutusalueille. Samalla yhtiö keskittyy myymään vain nopeita yhteyksiä ja alentaa erityisesti suurimpien yhteysnopeuksien hintoja. Sonera Laajakaistan nopeudet ovat nyt 1 Mbit/s, 2 Mbit/s, 8 Mbit/s ja 24 Mbit/s. Suurissa kaupungeissa tarjottavien valokuitupohjaisten liittymien enimmäisnopeus on jopa 100 Mbit/s.

Haja-asutusalueilla liittymien hintataso on muutaman euron korkeampi kuin keskusta-alueella, alueesta ja nopeusluokasta riippuen. Samalla Sonera keskittyy myymään vain nopeita laajakaistaliittymiä ja alentaa erityisesti nopeimpien liittymien hintoja. "Nopeaa laajakaistaa tarvitaan, koska laajakaistasta on tulossa hyvää vauhtia digitaalisen kodin viestinnän keskus. Tulevaisuudessa televisiota katsellaan nimenomaan laajakaistan kautta. Seuraava askel on laajakaistaan siirtyvä kodin puheliikenne”, sanoo laajakaistapalveluiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa vastaava johtaja Janne Yli-Äyhö.

”Merkittävä osa uusista asiakkaistamme on jo nyt valinnut vähintään kahden megan liittymän. Haluammekin tarjota kilpailukykyisen vaihtoehdon peruskäyttäjien lisäksi myös edistyneemmille käyttäjille. Tätä ajatusta tukee lisäksi jo aiemmin julkistamamme 100 megan liittymänopeuden rakentaminen 15 suurimpaan kaupunkiin", Janne Yli-Äyhö toteaa.

Parannuksia laajakaistan palveluissa

Sonera uudistaa samalla laajakaistapalveluitaan, kuten sähköpostia ja Sonera Tietoturvaa ja poistaa joitakin vähemmän suosittuja maksuttomia palveluita. Sähköpostilaatikoiden koko on jatkossa 50 megatavua. Laajakaistaliittymään sisältyy viisi sähköpostilaatikkoa. Kuukausimaksullinen Sonera Tietoturva tarjoaa jatkossa suojan kolmelle tietokoneelle aiemman yhden sijaan. Nykyasiakkaat voivat halutessaan vaihtaa liittymänsä uudistuneeseen laajakaistaliittymään. Niille asiakkaille, jotka haluavat tehdä muutoksia laajakaistapalveluihinsa, Sonera tarjoaa automaattisesti mahdollisuutta päivittää liittymänsä uuteen. "Laajakaistapalveluidemme uudistukset pohjautuvat mittavaan käyttäjätutkimukseen, jossa asiakkaamme halusivat parannuksia juuri peruspalveluihin", Janne Yli-Äyhö sanoo.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antavat: