Sonera tuo kotipuhelimiin kiinteähintaisen puhepaketin ja yhtenäistää paikallispuheluiden hinnoittelua

Sonera tuo kiinteän verkon paikallispuhelumarkkinoille uuden kiinteähintaisen puhepaketin ja yhtenäistää kesäkuun alusta lähtien kiinteän verkon paikallispuhelu- ja paikallisverkkomaksun suuntanumeroalueillaan. Uudistus on osa Soneran tavoitetta tarjota yksinkertaisia palveluita kuluttajille.

”Haluamme tarjota kaikille Soneran kotipuhelinasiakkaille mahdollisuuden ottaa käyttöön sama kiinteähintainen puhepaketti, jota olemme tarjonneet Aurian asiakkaille jo yli vuoden. Palvelu on ollut erittäin suosittu ja sen on tilannut käyttöönsä yli 30 % Aurian kotipuhelinasiakkaista. Kiinteähintaisten pakettien suosio on kasvamassa kiinteän verkon puheluissa,” kertoo johtaja Eero Sinkkonen TeliaSonera Finlandista. Kiinteähintainen Sonera Puhepaketti Kiinteä tuo tuntuvaa säästöä paikallispuhelumaksuihin. Puhepaketin avulla voi soittaa ilman aikarajaa 5 eurolla kuukaudessa kaikkiin samalla suuntanumeroalueella oleviin Soneran kiinteän verkon puhelinliittymiin. Lisäksi puhelut Soneran kotipuhelinliittymästä kaikkiin kotimaisiin matkapuhelinliittymiin ovat jopa 40 % halvempia ja kaukopuheluista ja ulkomaanpuheluista tulee keskimäärin 10 %:n alennus. Sonera Puhepaketti Kiinteä on tarkoitettu kotitalouksille. Puhepaketin kiinteä veloitus ei kata soittoja erityismaksullisiin yritysnumeroihin ja internetsoittosarjoihin. Paikallispuheluhinnat yhtenäistyvät Sonera yhtenäistää paikallispuhelu- ja paikallisverkkomaksut kaikilla suuntanumeroalueillaan 1.6.2006 alkaen. Paikallispuhelumaksu on muutoksen jälkeen sama kaikilla Sonera Kotipuhelinasiakkailla. Muutoksen myötä puhelukohtainen aloitusmaksu laskee ja minuuttihinta nousee. Puhelukohtaisen aloitusmaksun laskeminen tuo etua asiakkaille, jotka soittavat etupäässä lyhyempiä puheluita. Usein pitkiä puheluita puhuvien kannattaa ottaa käyttöönsä Sonera Puhepaketti Kiinteä. Liittymien kuukausimaksut ja muut puhelumaksut säilyvät ennallaan. Uudet paikallispuheluhinnat ovat 1.6.2006 alkaen 9,9 snt / puhelu + 1,99 snt /min ja paikallisverkkohinnat 8,9 snt / puhelu + 1,89 € /min (7,9 snt / puhelu + 1,89 snt / min puhesopimusasiakkaille). TeliaSonera Finlandilla oli vuoden 2005 lopussa noin 350 000 kiinteän verkon kotipuhelinasiakasta. Lisätietoja: Harri Suokko, johtaja, Tietoyhteiskunnan rakenteet ja palvelut Puh. 0400 560173 sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com