Sonera tuo Windows Live Messengerin matkapuhelimeen

Soneran matkapuhelinasiakkaat voivat käyttää internetistä tuttua Microsoft Windows Live Messenger –pikaviestipalvelua (MSN) nyt myös matkapuhelimessa.

Pikaviestipalvelun avulla on helppo jatkaa yhteydenpitoa tekstin ja hymiöiden avulla myös liikkeessä tai kun tietokonetta ei ole käytettävissä. Palvelu toimii hyvin samankaltaisesti kuin tietokoneessa.

Palvelun käyttö maksaa 5,90 €/kk. Lisäksi asiakas voi kokeilla palvelua veloituksetta ensimmäiset kaksi viikkoa. Kuukausimaksu kattaa myös palvelun tarvitseman tiedonsiirron kotimaassa.

”Internetin palvelut tulevat kiihtyvällä vauhdilla matkapuhelimeen, ja mobiili-mese on yksi palvelu jonka haluamme tarjota asiakkaittemme käyttöön ajasta ja paikasta riippumatta. Windows Live Messengerillä on Suomessa yli miljoona aktiivista käyttäjää joka kuukausi, ja nyt voimme tarjota ensimmäisenä Suomessa mobiiliversion suomalaisille. Soneran palvelu on erityisen toimiva siksi, että puhelin hälyttää uudesta viestistä vaikka mese-sovellus ei olisi päällä,” sanoo tuotekehitysjohtaja Pasi Mehtonen TeliaSoneran Suomen mobiilipalveluista.

Windows Live Messenger toimii lanseerausvaiheessa seuraavissa puhelimissa: Nokia 6230i, 6233, 6280, 6111, 6131, 5300 ja Sony Ericsson: K750i, K610i, W810i. Uusia pikaviestintään sopivia puhelinmalleja ja erityisesti Messenger-käyttöön tarkoitettuja puhelinpaketteja tuodaan jatkossa lisää tarjolle.

Pikaviestipalvelun käyttöön tarvittava ohjelma ladataan Sonera SurfPort –palvelusta, johon pääsee helposti SurfPort-puhelimen SurfPort-näppäimellä, painamalla pitkään numeronäppäintä ”0” tai lähettämällä tekstiviestin ”linkki messenger” numeroon 15400.

Messenger-palvelu on kehitetty yhteistyössä TeliaSoneran ja Microsoftin kanssa.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: