Sonera vauhdittaa vanhojen puhelinten kierrätystä

Sonera Piste on käynnistänyt kampanjan jolla vauhditetaan vanhojen, käytöstä poistettujen puhelinten kierrätystä. Valtakunnallinen kampanja käynnistyy kierrätystapahtumalla 28.-30.10. Helsingin Kampissa.

”Vain joka kymmenes vanha matkapuhelin päätyy tällä hetkellä kierrätykseen. Vauhditamme nyt puhelinten kierrätystä tarjoamalla lisäedun uuden 3G-puhelimen hankkivalle asiakkaalle. Vanhan puhelimen voi hyvin tuoda kierrätettäväksi Sonera Pisteeseen vaikka uuden hankkiminen ei olisi ajankohtaista, sillä tärkeintä on säästää ympäristöä, energiaa ja raaka-aineita”, sanoo Sonera Piste Oy:n toimitusjohtaja Marek Hintze.

24.12.2008 asti kestävässä kampanjassa asiakas saa kierrätysetuna Sonera Pisteen 20 - 40 euron lahjakortin, kun hän tuo vanhan lanka- tai matkapuhelimen marraskuun aikana kierrätykseen ja tekee sopimuksen 3G-puhelimesta ja liittymästä. Pelkästään tuomalla puhelimen kierrätykseen asiakas saa etukupongin, jolla hän voi hyödyntää kampanjatarjouksen tekemällä sopimuksen uudesta päätelaitteesta jouluun mennessä.

Kierrätyskampanjan tavoitteena on vauhdittaa vanhojen puhelinten turvallista kierrätystä ja tiedottaa puhelinten kierrätyksen eduista. Kaikki palautuneet puhelimet toimitetaan tietoturvallisesti kierrätettäväksi Kuusakoski Oy:lle.

Faktoja puhelimista ja kierrätyksestä
• Puhelinten kierrätys säästää luontoa sekä energia- ja raaka-ainevaroja.
• Matkapuhelin voi sisältää aineita, jotka ovat ympäristöön joutuessaan haitallisia. Kierrätyksellä varmistetaan haitallisten aineiden asianmukainen käsittely.
• Käytöstä poistetuista puhelimista saadaan talteen jopa 80 % raaka-aineista.
• Puhelimien akuista saadaan kobolttia, nikkeliä, kuparia, kromia, rautaa ja alumiinia, joita voidaan käyttää mm. uusien akkujen valmistamiseen.
• Matkapuhelimen muoviosat voidaan hyödyntää sulattamalla tai polttamalla.
• Kierrätetyt matkapuhelimet palaavat osina elektroniikkateollisuuden käyttöön.
• Piirilevyistä, nestekidenäytöistä ja kameroista voidaan ottaa talteen metalleja, joita voidaan hyödyntää mm. elektroniikan ja lääketieteellisten tuotteiden valmistuksessa.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa:
Toimitusjohtaja Marek Hintze, Sonera Piste.
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com