Soneran asiakkaiden puhelut halpenevat EU-alueella

Matkapuhelimella soittaminen ja puheluiden vastaanottaminen Euroopan Unionin alueella halpenee. Sonera muuttaa verkkovierailuhintojaan Euroopan parlamentin ja neuvoston kansainvälisen verkkovierailuasetuksen mukaisesti. Uudet hinnat astuvat voimaan 30.8.2008.

Soittaminen EU- ja EEA-maissa maksaa 30.8.2008 alkaen 0,5612 €/min ja puheluiden vastaanottaminen 0,2684 €/min (sis. alv). Veloitusjakso on 30 s., ja hinnat koskevat normaalihintaisia puheluita toisiin EU/EEA-maihin. Uudet hinnat ovat voimassa kaikkien Soneran yhteistyökumppanien verkoissa EU ja EEA maissa. Lisätietoja hinnoista ja operaattoreista löytyy internetistä www.sonera.fi/matkalla

”Jatkamme asiakkaidemme toivomaa linjaa ja teemme automaattisesti hintamuutokset elokuun lopusta alkaen. Laskimme keväällä reippaasti tiedonsiirtopalveluiden hinnoittelua ulkomailla, ja uskomme että verkkovierailuhintojen laskeva trendi vauhdittaa matkapuhelinten monipuolisen käytön kasvua”, sanoo roamingpäällikkö Heli Niemi TeliaSonerasta.

Soneran ja Tele Finlandin asiakkaat saavat automaattisesti uudet eurotariffin mukaiset hinnat käyttöönsä. Soneran asiakkaille tiedotetaan uusista hinnoista matkapuhelinlaskujen yhteydessä syyskuusta alkaen. Uudet hinnat päivitetään myös Soneran internetsivuille osoitteeseen www.sonera.fi/matkalla.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: