Soneran liittymissä ei tietoturvariskiä

Mediassa on tänään kerrottu, että sisäasianministeriön käyttämissä TeliaSoneran matkapuhelinliittymissä olisi ilmennyt laaja tietoturvariski. Kaikkien Soneran 2,5 miljoonan matkapuhelinliittymän käyttö on turvallista. Kyse ei ole ongelmasta Soneran verkoissa tai palveluissa.

”Olemme olleet Viestintävirastoon yhteydessä perjantaina 10.2.2006 ja uudelleen tänään. Virasto on näissä keskusteluissa todennut, että antamiemme tietojen perusteella ei ole syytä epäillä, että Soneran liittymiin tai verkkoihin liittyisi tietoturvariskejä”, johtaja Esa Korvenmaa TeliaSonera Finlandista sanoo. Lisätietoja: Esa Korvenmaa, johtaja (COO), TeliaSonera Finland Oyj puh. 02040 21000 sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com